Inlägg från: Hey.orange |Visa alla inlägg
  • Hey.orange

Allt ser bra ut, men svårt att bli gravid!

Tjabba! Jag har haft problem med att kunna skriva här på ett tag, då appen krashar varje gång jag försöker skriva ett inlägg, och jag har ju glömt mitt lösenord, och mailen är gammal som jag inte har kvar och kan därför inte få ett nytt... Så här är jag igen, nästan samma namn som innan :)

Hänt sen sist? Jo:

Jag har äl i början av nästa vecka, min man ska till en androlog i nästa vecka - ingen aning om vad han ska göra där, någon som har erfarenhet?!, samt vi fick vå remiss godkänd igår så vi står i kö för IVF. Vår kötid räknas från slutet av april (ca 4-6månaders kö)...

Hur går det för er andra?

• Hey.orange
    Bebislängtan01 skrev 2015-06-08 08:20:36 följande:

Allt går att lösa :D

Jag har aldrig hört talas om en androlog, så det har inte vi någon erfarenhet, hehe. Men va härligt för er att att ni blev godkända inför IVF, sen kan det ju ta sig under tiden också =)

För mig och sambon händer inte mycket just nu, vet som sagt inte om jag haft tidig äl, men troligtvis har de varit de, med trådigt äl sekret och ömma bröst. Vi väntar mest på bim, som är nästa fredag på midsommarafton. Skulle det inte ta sig då, ska vi höra av oss till vår läkare igen.

Jag får rapportera vad man gör där när jag vet :)
    Ältest positivt idag och igår (dag 13 och 14). Tänkte skaffa mig bättre koll på den nu när vi är påväg mot ivf. Så jag hoppas att vi vill få till det ikväll.
    Ok, jag har bim den 24:e.
  • Hey.orange
    Bebislängtan01 skrev 2015-06-11 07:51:17 följande:

Ja et får du göra! =)

Ja, den här månad har jag ingen aning om vi fått till de under äl så det är inga jätte höga förväntningar. Tänkte dock ta ett gravtest 17/6 två dagar innan bim, sambon fyller nämligen år då och man kan väl ha en liten förhoppning att man kan få ett plus och att ha kan få det som födelsedagspresent ;p 

Ok jag håller tummarna för dig imorgon. :)

Min mans har varit hos andrologen och det visade sig vara att han skulle lämna ett test till vilket han gjorde. Tror att de sen mäter hormonet bla... Vi får se helt enkelt! Det är allt en prövning man går igenom....

Kram
  • Hey.orange
    Bebislängtan01 skrev 2015-06-21 16:08:30 följande:

Mensen kom i onsdags på sambons födelsedag :'( 2 dagar tidig, men det var bra att den kom tidigare iaf, då kanske menscykeln rättar till sig.

Har nyss beställt Clearblue Advanced Fertilitetsmonitor + stickor . Det kostade ju en hel del, men jag hoppas att det kan vara till bättre hjälp! Vi ska även ringa vår läkare för att höra hur det blir för oss nu.

Sen läste jag att en orsak till att inte bli gravid kan vara en kort lutealfas, alltså dagarna mellan äl och mensens första dag. Den tiden ska tydligen vara minst 10 dagar och när jag har räknat på detta, har jag vissa månader haft en kortare lutealfas än 10 dagar. Undrar om det kan vara en orsak?

Jag ska höra om detta till läkaren,

Hur går det för er andra?

Vad tråkigt! :(
    Då börjar du använda fertilitetsmonitorn vid nästa äl?
    Jag har Bim på tisdag eller onsdag. Känner inget.
    Ja den orsaken har jag också läst om. Jag har ca 13-14 dagar om äl testerna stämmer. Har du kollat med läkaren?
    Kram
  • Hey.orange
    Bebislängtan01 skrev 2015-06-25 09:01:30 följande:

Som jag skrev tidigare hade jag beställt hem en fertilitetsmonitor, fick hem den på dag 7 i cykeln och läste sedan instruktionerna på monitorn, då det står att man kan börja använda den från mensen första dag till senast 4:e dagen i cykeln. Det är bara att vänta till nästa gång mensen kommer, om den kommer. Så typiskt! :p

Hmm ja verkligen!
    Fick min mens idag.
  • Hey.orange
    Bebislängtan01 skrev 2015-06-27 07:54:42 följande:

Jus ja, i måndags ringde jag till fertilitetskliniken som vi skulle höra av oss till om inget hänt innan Juni. Jag fick dock svaret att dom är på semester ända till mitten av augusti (!!) hela avdelningen verkligen.. Aja, vad ska man göra. Vi får helt enkelt försöka på egen hand ett tag till =)

Och tråkigt att mensen kom Hey.Orange!

Ah okej trist... Men vilket väder det är nu! Får hoppas att det håller sig hela sommaren. Nu är det snart semester för mig. Snart är det vår tur! Kram
  • Hey.orange
    Pommac1 skrev 2015-07-28 23:25:46 följande:

Hej! Här har vi försökt i 3 år och 3 månader utan ett plus! Inga fel är hittade! Vi har gjort tre ivf försök. Försök ett gick ganska bra. Vi fick ut några ägg och de befruktades. Tyvärr så klarade det som vi fick tillbaka sig inte. Och inget ägg till frysen. Vi fick testa en ny medicin 2.a och 3.e gången men inga ägg blev befruktade (trots mikroinjektion). Nu ska vi gå tillbaka till samma medicin som vi hade vid första försöket vid nästa försök som blir i sept. Jag har testat allt för övrigt! Monitor, äl-tester, naturläkemedel, bisolvon osv... Helt galet vad desperat man blir.

Har testat det mesta här också. Bidrottninggele, zink+folsyra,bisolvon... U name it. Orkar inte riktigt testa mer grejer för tillfället.
    Hoppas det funkar på fjärde försöket!
  • Hey.orange
    Bebislängtan01 skrev 2015-08-01 09:41:52 följande:

Mensen kom som vanligt i Juli och nu kör jag med clear blue monitorn för första gången, fick maxiamal i förrgår + igår, så nu har vi myst till det de två dagar med maximal även 3 gånger under dagarna med hög.

Så nu är det bara att vänta, nästa bim är 15/8.

Håller alla tummar! Jag har inte tagit ältest denna gång, men beräknad äl är på måndag, sen blir den 17/8 bim för oss.
Svar på tråden Allt ser bra ut, men svårt att bli gravid!