• Panda79

Pco!

Har lätt pco och har nu haft maximal stegring på ägglossningstestet i 2 dagar sedan dess har det varit blinkande glad gubbe nu i 3 veckor.betyder det då att jag inte haft nån ägglossning? Har även haft lite brunt blod ,rosa ibland och ibland koagulerat under 3 v.är detta normalt vid pco? Fattar ingenting.slutade med minipee och amning för 6 månader sedan,men minipee har väl lite hormoner så det borde väl inte påverka så länge?

• Svar på tråden Pco!
  • Jazzy

det här är problemet med ägglossningstester och pco, de mäter ju bara ett högt lh-hormon och vid pco så är lh-hormonnivån för hög från början så man får fort falska positivt, har samma problem själv har haft positivt 6 dagar irad nu, använder clearblue digital som ska visa de två mest fruktsamma dagarna.

Svårt att säga om du har haft äl, är du under nån behandling?

• Panda79

Har du haft maximal stegring på testen eller bara hög i 6 dagar? Jag ska träffa en gynekolog på en fetrtilitetsklinik snart och prata med henne.Hon kanske skriver ut pergotime som jag kan prova...hoppas det :) är 35 och ett halvt snart och vill så gärna ha ett barn till och inte vänta längre... Har du någon behandling? Pergotime? Brukar pergotime fungera?

• Panda79

Undrar också varför det kommer blod en vecka efter mens som håller på flera dagar.nu snart i 3 v... Fattar ingenting...

• Jazzy

Jag använder den med en "glad gubbe" bara, inte den med dubbel hormonindikator. Har ätit dubbeldos pergo och novofem den här cyklusen, pergo brukar väll ha goda effekter generellt men det finns ju inga garantier, hoppas att det ska räcka med dubbeldos men jag vet inte, känner inget än så länge och är på dag 15 nu.

Den blödingen är kanska bäst att du berättar om för din gyn, är antagligen inget annat än en mellanblödning av nån typ men det är väll alltid bäst alla kolla upp sånt som inte är normalt för en själv

• Panda79

Ja jag ska kolla upp det..hur länge har du tagit pergotime? Har hört att man bara får det i 3 mån? Men det är ju inte länge,det brukar ju ta i snitt 7 månader att bli gravid...!

• Jazzy

är på första månden med dubbelkur, har ätit en enkelkur med det funka inte alls, fick ingen äl, tror inte jag får nån äl den här månaden häller, har inga symptomer. Vet att det brukar vara paus månad det tredje men det är nog olika gyn till gyn

• Panda79

Fick glad gubbe på ägglossningstestet igen för 3: e gången denna månad... Men har även haft blödningar i 3 v...känns som att kroppen försöker ägglossa men lyckas inte...?

• Pandamamma79

Med tanke på ett annat inlägg...

Jag tog pergotime i 9 mån. Började med tre kurer enkeldos vilket jag inte fick äl av. Dubbeldos fungerade så...skulle försöka några månader till innan jag kontaktade läkaren...sen blev det utredning efter ytterligare några månader...

Tror att så länge pergotime gör vad det ska och man inte blir överstimulerad och mår bra så kan man ta pergotime längre än 3 mån.

Har läst att det nyss varit svårt att få tag på pergotime i hela Sverige...så var det också när jag skulle hämta min 10e dos av pergotime, slut överallt. Antar att det kan bli så ifall det hittas något fel på en batch, då kasseras allt..iaf...effekten av pergotime verkar ha legat kvar i min kropp för efter två cykler utan pergotime blev jag gravid...

Hur går det för dig?

• Panda79

Var på en privat klinik denna v och hon skrev ut pergotime till mig :) hämtade ut den på Apoteket idag( den var inte slut nu) ,fik också otrivelle sprutan,glömde lägga den i kylen och kom på det när 12 timmar hade gått så nu har jag lagt den i kylen,är den förstörd nu tro??!!

Svar på tråden Pco!