Inlägg från: Aurora82 |Visa alla inlägg
  • Aurora82

Städjobb

Är det någon här som jobbat/jobbar med städ som gravid? Främst då städ hemma hos folk. Funderar på att bli gravid men är lite orolig hur ett såpass fysiskt tungt jobb kommer funka. Tungt och stressigt. Finns ju inte direkt möjlighet slänga sig på sängen hemma hos kund och vila en stund.

• Svar på tråden Städjobb
  • Aurora82

Ja, jag är fullt frisk i övrigt. Men många gånger städar jag inne i stan hoa kunder. Finns då sällan parkering i direkt anslutning till kunds lägenhet och ibland saknas hiss. Och eftersom jag oftast jobbar ensam så ska jag själv släpa på dammsugare (som väger 8kg) moppskaft och skurhink med alla medel å flaskor i. Arb.giv vill vi ska vara noga med våra raster men alltför ofta är det för stressigt att hinna. Och är det inte hemma hos folk jag städar kan det vara ute på byggen där det ska skapas upp dammsugare på höga stegar och där lunchen får intas kall sittandes på ett golv då det saknas kök å micro...

• Aurora82

Finns ryggdammsugare men inte alltid tillräckligt många. Så skapas de vanliga klumpiga nilfisk dammsugarna upp. Har redan för längesedan pratat med min chef om jobb från stegar då jag enl arbetsmiljölagen läst vad som gäller. Personalavdelning kopplades in och beskedet lyder att vi visst får lov klättra upp på höga stegar å stå där å jobba. 5m upp ibland utan ngn säkerhet ifall man trillar. Arb..giv påstår att det är upp till dem avgöra om det är säkert eller ej. Så klart anser dem det alltid va säkert

Svar på tråden Städjobb