Han vill att det är slut och vi har två små barn!!! Hjälp, snälla!
Hej på dig.
I småbarnsåren är det inte lätt att hålla igång ett förhållande. Man glömmer gärna vi, utan går så totalt i i barnen och allt var det innebär. Alla har bra och dåliga tider. I ett förhållande måste man arbeta hela tiden för att få förhållandet att bestå. Trots barn som tar upp all tid, så är det så viktigt att ta hand om varandra, se varandra, ge upmuntrande ord, hitta på saker ensamma. Har man kommit i den negativa spiralen och inte kan ta sig ur den själva så finns det hjälp att få. Sök hjälp i form av familjeterapi.
I mitt fall gjorde vi allt detta, men det fungerade i alla fall inte så vi bestämde oss att gå skiljda vägar med tre barn som var tänkt att vi skulle ha delad vårdnad om. I mitt fall hade vi tur. Vi skiljdes som vänner och ville inte att barnen skulle fara illa. Det gjorde att dom första 1,5 åren så bodde barnen kvar i den befintliga lägenheten och vi vuxna flyttade ut. Vi satte upp regler hur lägenheten skulle se ut och vad som skulle finnas i kylen vi överlämnadet. I början hade vi varnanna vecka men det blev så mycket flyttande så det passade oss bättre med 2 v åt gången. Trodde verkligen jag inte skulleklara av att vara utan barnen så länge, men när man väl vande sig så var det faktiskt lite skönt att bara ha sin egen tid.
Jag hoppas att ni kan reda ut det i slutändan, jag tror på tvåsamhet och allra bäst om mamma och pappa är tillsammans. Bråkas det dock hela tiden så lovar jag att barnen har det bättre med var och en. Ni vuxna är också värda att träffa någon som håller av er och som ni lever i harmoni i.
Lycka till