Han vill att det är slut och vi har två små barn!!! Hjälp, snälla!
Jag vet inte vart jag ska börja. Gråter så jag knappt ser vad jag skriver. Jag hoppas att någon vill läsa även om texten är snurrig och jag skulle så behöva några ord eller tankar från någon! Känner mig så ensam.
Min sambo och jag har varit tillsammans i många år. Vi har två små barn tillsammans, både är under 4 år. Lilla barnet är fortfarande inte inskolat och ska stanna hemma till efter sommaren. Stora går på förskola 20 timmar i veckan. Min sambo är föräldraledig med lillan.
Vi har alltid haft ett bråkigt förhållande men haft mycket kul tillsammans. Men nu har det sedan ett bra tag tillbaka varit en nedåtgående spiral. Vi sköter barnen och de har det hur bra som helst, men bara han och jag... nej. Det fungerar inte.
Så efter ett gräl igår om en helt trivial sak sa han det. Han vill inte vara tillsammans med mig. Han älskar inte mig. Jag vet inte alls vad jag känner, förutom en alldeles förlamande, panikartad rädsla över att vara ifrån barnen, eller att vi gör dem illa. Våra älskade barn! Jag har ju lovat mig själv att de aldrig skulle bli skilsmässobarn och slitas mellan två hem, som jag gjort. De skulle ha sin trygga kärnfamilj. Nu ser jag dem framför mig med små väskor och konstant saknad efter den mamma eller pappa de inte är hos för stunden. Den bilden skär i hjärtat!
Under tiden vi haft det dåligt har jag läst så mycket om separation och vilka konsekvenser det får hos barn så små som våra. Jag vill inte skada dem för livet och rent egoistiskt vill jag inte missa halva deras barndom!!! Och jag läser om hur det påverkar barn att ha föräldrar som bråkar eller har spänd stämning mellan sig.
Hjälp mig, hur överlever man detta!! Snälla, jag har sån en sån ångestboll i magen.