• Dasha

bebis somnar själv ensam utan napp?

jag blev nyfiken.

finns det bebisar som kan somna ensamma i sin säng utan napp? Jag menar, bebisar som inte har först genomlidigt en metod, som typ anna walgrens eller 5minuters osv.
    bebisar som somnar utan att ha skrikit sig till sömns.
    eller i af bebisar som kan nöja sig vid att mamman sitter bredvid sängen och sjunger?

då menar jag inte helt nyfödda, som somnar väl ändå när de är trötta. Och jag menar inte i en vagn som rullar.

• Svar på tråden bebis somnar själv ensam utan napp?
  • Dasha

tack!

jag har två, har aldrig upplevt detta heller!

får höra ibland att nån bebis "gillar att sova själv", men sen brukar det visa sig att bebisen har napp. Då känner väl han inte sig ensam, utan rent instinktivt känner han att mammas tutte är i munnen, då är det ofarligt att sova!

• Dasha
    Gweny skrev 2015-02-18 16:51:49 följande:

Mina 2 hade aldrig napp och sov bra.

du menar: sov bra ensamma? för att mina barn sover jättebra. i min säng tills 4årsålder
  • Dasha

tack för era svar!

alltså det finns såna barn...

jag undrade verkligen, för att båda mina barn tror att jag är dum i huvet om jag lägger dem i vaggan och hoppas att de kan somna.Glad det skriks bara högre och högre och blir klarvaket.

jag funderar ofta på hur vi människor fick våra instinkter, allså "survival of the fittest".  Våra instinkter formades ju under grotttiden. Vad tror ni hände med bebisarna som somnade lätt i sin grotta utan att ha mamma jättenära? de förde nog inte sina gener vidare

så jag trodde helt ärligt att sådana bebisar finns inte, utan är ett påhitt/missförstånd

Svar på tråden bebis somnar själv ensam utan napp?