• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Ok skönt att höra! Har världens sämsta dag orosmässigt och hoppas verkligen att det känns lite bättre imorgon. Nu hoppar nästan hjärtat ur bröstet på mig för varje toalettbesök som just idag har varit cirka 100 stycken. Gah!

Känns lite bättre sen jag kom hem från jobbet eftersom det hade känts lättare att befinna mig här än på jobbet om nåt skulle hända.

Nu har jag nojat hela dagen och inte en bloddroppe så nu får jag skärpa till mig. Så! Nu får det vara nog med oroandet!

• Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-02-25 19:03:10 följande:
    Helt rätt! Hade vi kunnat hade jag ordinerat ett stort glas rött

Jag var också jättenojig i början av veckan, men nu är jag lugn. Var väldigt nervös över att få dåliga besked på fredag men jag har ju symtom så jag har valt att lyssna på dem istället.
    Ja det har ju jag med även om jag inte mår lika illa som igår. Varför är jag inte glad för det istället för hur kul att det är må illa? Jag har ju ont i brösten och det känns massor i magen. Så jag gör som du nu, lyssnar på symptomen! Tack! :)
  • Kakan1976
    Etta skrev 2015-02-25 19:37:49 följande:

Hej! Jag kikar försiktigt in till er efter att ha plussat i förrgår på RD12... Kan fortfarande inte fatta riktigt att det faktiskt gått vägen, äntligen! Har en del molvärk så var skönt att läsa att flera av er också har det!

Välkommen!
  • Kakan1976

Så surt. Hade ju tid för UL nästa torsdag men de ändrade den till onsdagen veckan efter ist. Sköterskan hade tänkt fel. Det är 7+0 man kan se ordentligt på UL, inte 6+0. Känns som en evighet att vänta tills dess men samtidigt vill jag ju ha ett bra UL så jag förhoppningsvis kan slappna av lite efteråt.

• Kakan1976
    Josefinehej skrev 2015-02-27 07:13:04 följande:
    jag har också fått 1/11 när jag räknat så det verkar stämma! :) haha komiskt med 3 stycken på samma dag. Jag är 25 år från Stockholm! 
    Idag har jag fått "Gravid, 2-3 veckor" på den officiella testdagen! Så nu väntar jag på att klockan ska bli lite mer, sen ringa till kliniken :) Ikväll blir det ut på restaurang och äta gott och fira att ett delmål är avklarat! :) 
    Kram allihopa
    Härligt!
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-02-27 10:28:44 följande:

Nu har vi äntligen fått se vår lilla ärta på ultraljud! Allt såg jättefint ut, det lilla hjärtat tickande på som det skulle <3

Åh vad härligt! Grattis!
  • Kakan1976
    Kingston skrev 2015-02-27 10:48:52 följande:

Verkar vara en stor dag för många idag :)

Grattis till lilla hjärtat fröken Smilla :)

Själv ska jag strax på arbetsintervju.

Jag är så nervös att jag nästan kräks... Hoppas det går bra *håller tummen*

Lycka till!
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-02-27 16:34:08 följande:

Tack för alla gratulationer! Det känns helt fantastiskt! I samband med detta gjorde vi det officiellt på Facebook och det har verkligen strömmat in gratulationer, det är så kul att få dela det med alla vänner och bekanta!

Hur gick det på intervjun Kingston?

Sa de nåt om hur mycket missfallsrisken minskar efter UL?

Vad roligt med alla grattis :)
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-02-27 18:41:07 följande:
    Nä, men den läkaren är rätt tystlåten smile5.gif jag har dock läst på missfall.se att när man ser hjärtat slå i vecka 9 så är missfallsrisken 0,5 %.

Vi har nu släppt all oro för sådant, och njuter. Det som händer, händer, och vi får ta det som det kommer. Under tiden ska vi ha det riktigt gott och dela vår glädje med de runt om oss smile1.gif
    Ok.

Det tycker jag att ni gör rätt i!
  • Kakan1976
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-27 20:39:18 följande:

Två veckor kvar till vul... T V Å V E C K O R!! Det här är faktiskt första gången jag är otålig i hela den här processen...

Första gången? Jösses! Själv tycker jag att man väntar och är otålig hela processen. Men nu känns det kanske viktigast, en stor viktig bit i pusslet. Håller tummarna för oss alla! Vill att det ska vara en riktig lyckotråd!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015