• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Etta skrev 2015-08-31 16:44:55 följande:
    12 på Posthotellet passar mig bra! Men visst har de lite olika lokaler att sitta i? Jag har bara varit där på frukost tidigare och då var det ju en trappa upp, men visst är det längst ner de har fåtöljer?
    Ja precis till vänster när man gått igenom svängdörren som är ingång till hotellet. Vi kan ses innanför den kanske? Lär känna igen varandra på de stora magarna :)
  • Kakan1976

Jag har också märkt att lillen hickar, det började förra veckan och nu hickar han nästan varje dag. Oftast på kvällstid.

Jag har allt nu tror jag men inte tvättat eller packat något, mest sorterat alla olika storlekar på kläder. Jag har fått så mycket att jag kunnat sortera bort flera kassar av sådant som kanske inte riktigt fallit mig i smaken. Angenämt. På lördag kommer mina vänner över på begagnatfika där de får lämna massa annat som de vill bli av med. Känns som att jag inte kommer att få plats med allt men är så himla tacksam för allt vi får till knodden.

Håller med om att det är drygt att jobba nu, jag har mer att göra nu än innan jag blev gravid känns det som med Magplask, förlossningskurser, BM-besök och idag är det både läkare och BM samt Försäkringskassan på schemat. Jag märker att magen inte är förtjust i att jag aldrig tar det lugnt för den spänner och känns konstigt men vet inte hur jag ska hinna med allt annars?

• Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-09-02 11:17:47 följande:

Ja jag håller med om att det är drygt att jobba. Jag försöker att ta på mig så lite som möjligt nu, har bara 10 arbetsdagar kvar. Det känns galet konstigt dock. Tänk så länge vi kommer vara borta från jobb! Jag kommer sakna mina kollegor massor...

Kakan, jag kan också få lite panik ibland föräldrarkurs ikväll, gravidfotografering till helgen, sen from nästa vecka är det BM-kontroll en gång i veckan. Även yoga är inplanerat, och tandläkarbesök. Sen besök på sjukhuset. Detta allt inom en vecka jag har dessutom rivit upp en gammal skada i foten och kan knappt gå. Vilket gör att jag förvisso kanske måste dumpa yogan... Vill gärna peta in en profylaxkurs nånstans innan bf också.

Haha, vi gör det inte lätt för oss ;)

Apropå gravidfotografering så gjorde ju jag också det men jösses vad dyrt det blev :(: Jag betalade 1500:- för själva fotograferingen och dum som jag var så kikade jag inte på prislistan för själva fotona innan. Jag hade egentligen inte råd att köpa ett enda foto men det blev en fil med tre foton för 2400!!! kronor till slut. Puh.
  • Kakan1976

Hoppas du slipper vänta för länge Asams. Tycker som sagt också att det är tungt men bär ju bara på en så förstår att det är tufft nu.

Här är min mage på gravidfotograferingen. Fin bild men som sagt dyr som satan.

• Kakan1976

Hoppas du slipper vänta för länge Asams. Tycker som sagt också att det är tungt men bär ju bara på en så förstår att det är tufft nu.

Här är min mage på gravidfotograferingen. Fin bild men som sagt dyr som satan.

• Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-09-02 22:19:49 följande:

Jag kollade upp vår fotograf, hon tar 1000 kr för att fota, sen typ 200 kr st för foto, men 300 kr st om man ville ha digitalt med hög upplösning. Inte billigt...

Vår tog 1500:- för fotograferingen och sen betalade jag 800:- per bildfil för högupplösta bilder. Hon finns på www.momentsbylouise.com om ni är intresserade men även om bilderna blev fina så vet jag inte om jag rekommenderar henne. Kändes som att hon blev irriterad när jag inte köpte fler.
  • Kakan1976
    Etta skrev 2015-09-03 21:38:57 följande:

Fin bild Kakan! Här blir det bara bilder med telefonen, men det får duga, får bli fotografbilder när bebisen kommit istället. En av mina bästa vänner är utbildad fotograf och tog våra bröllopsbilder, tyvärr bor hon långt bort så vi kommer inte lyckas få till en träff innan BF.

Förstår verkligen ni som kommit längre eller har två har det tungt nu, jag tycker det är tungt i v 32! Sover fortsatt dåligt, så helt slut såhär i slutet av arbetsveckan. Har införskaffat en amningskudde idag och ska se hur det är att sova med den.

I övrigt ska min man åka till London sön-ons, kändes helt ok när han bokade men nu börjar det kännas lite jobbigt att vara ensam även om det inte är så många dagar.

Tack! Ja, det kanske är ännu roligare :)

Jag bokar också in massa saker som jag sedan inte känner att jag orkar med. Får verkligen tänka till nu på att jag faktiskt inte har så mycket ork längre.Hoppas dock att ni får det fantastiskt i London! Jag kan rekommendera Jersey boys om ni ska gå på musikal, den var skitbra.
  • Kakan1976

Jag behöver er hjälp! NI är ju många här i tråden som har katter...

Katten, som ju var väldigt sjuk i somras och som fick göra en penisamputation till slut, har börjat kissa utanför lådan. Han går in i lådan men inte tillräckligt för kisset hamnar dessvärre alltsomoftast utanför, antagligen beroende på att han nu kissar mer som en tjej men kanske också för att visa sitt missnöje? Dessutom så trampar han i det och sprider kiss och kattsand i hela huset vilket är extremt jobbigt för mig som har ett sådant stort behov av att allt ska vara rent. Vi började med att köpa en robotdammsugare men den löser inte problemet med urinen utanför lådan utan bara sanden. Vi testade med att byta till en låda med pellets för att han inte ska kunna dra med sig det runt på samma sätt men då visade det sig att han kissade ännu mer utanför så nu står jag handfallen. Vad ska jag göra? Har ni några förslag?

• Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-09-04 12:53:39 följande:

World's Best heter märket, brukar finnas i de flesta djuraffärer.

Har ett litet problem själv också. Mannen har lyckats få bältros och jag vet inte om jag har haft vattkoppor. Det är tydligen lite risk för att bebisen blir sjuk om jag har vattkoppor under förlossningen. Så nu har jag fått tid på vårdcentralen för att testa mig om jag haft det. Jag tror och hoppas det, för det är ingen fara om jag också får bältros. Vet dock inte vad man ska göra om jag inte haft vattkoppor... Men vad man ska behöva kämpa sig till att få en tid ibland... Suck!

Ok tack. Tror att vi testar ett tag till på pelletsen men vill gärna köpa Feliway, dessvärre märkte jag att det är slut överallt. Det verkar vara produktionsstoppat? har några slags droppar hemma som har samma effekt så jag tar väl dem tills jag får fatt i Feliway, hoppas det hjälper!

Och så hoppas vi att du får bältros nu då men jobbigt att behöva tänka på det mitt upp i allt.
  • Kakan1976

Jag hade ett rejält snack med katten. Eller ja, tryckte ner hans nos i kisset och satte honom långt in i lådan, precis när han hade kissat utanför. Fick extremt dåligt samvete efteråt men hittills har det funkat! Fick ont i magen av att göra så och undrar hur jag ska lyckas uppfostra mitt barn utan att gå sönder...

Hämtade Liberos babybox idag som var bra. Blöjor, leksak till vagnen, bindor, våtservetter, baby oil och baby wash bl a.

Imorgon är det dags för flesta tillfället på den förlossningsförberedande kursen!

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015