• Josefinehej

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Jasså! Är lite knepigt när man säger "jag är i vecka 6" när de är 5+någonting. När du skrev vecka 8 tänker du 8+Nånting och jag tänker vecka 8 som 7+nånting :)

Kingston skrev 2015-03-03 15:49:30 följande:

Jag går nog dagen innan dig tror jag... 8+0 så vi behöver vänta lika länge ;)

Här oroar jag mig inte att det skall vara fullt hos MVC. Det händer bara inte... Fördelen med att bo i mindre orter =\

Jag får se hur jag gör. Just nu har jag inte riktigt tid att åka på något vul iaf. Så det kanske blir att jag väntar iaf... Hoppas jag kan hålla mig!

• Josefinehej

Hej alla! Idag är en orolig dag. Jag är på 5+2 och det var dagen jag fick missfall förra gången. Börjar känna efter för mycket och tänker att jag inte känner något i brösten längre osv osv. Hoppas denna dag går fort. Vet inte varför man skulle jämföra denna graviditet med den förra?? De är ju en helt ny med helt nya förutsättningar, det vet jag, ändå blir man så himla orolig.

• Josefinehej

Tack allihopa för lugnande ord! :) Ja det är väl klart att allt ska gå bra denna gång :) för mig och ni andra!
    Lyckotråden som någon sa <3<3

• Josefinehej

Bra! Då kan du slappna av nu :) kram

Kakan1976 skrev 2015-03-04 17:11:15 följande:

Köpte ett digitalt test och det hade ändrats från Gravid 2-3 till 3+ så nu ska jag släppa det här. Vilken pärs!

• Josefinehej

Är de så? Hahah, jag känner verkligen inget sånt ännu :p men har mycket huvudvärk/trött/seg känner mig sjuk typ :p och brösten ömmar hela tiden. Hur känner du i övrigt nu? :)

Kingston skrev 2015-03-05 16:47:21 följande:

Okei... Nu har jag bölat hela dagen för allt och ingenting!

Orka med sig själv liksom!

• Josefinehej
    Kingston skrev 2015-03-06 08:48:18 följande:
    Börjar på riktigt tvivla på att det finns något där inne. Jag har verkligen inte ett enda symptom. Är så rädd för att min kropp bara spelar mig ett spratt... Tog t.o.m ett nytt test häromdagen bara för att kolla så att jag inte bara hittar på allt =|
    ja lite så känner jag också emellanåt. Har du funderat mer på om du ska gå iväg till gyn innan det planerade vul:et? :) Jag har "nästan" bestämt mig för att vänta så länge de känns okej att stå ut. "Snart" bara 2 veckor kvar...
  • Josefinehej
    Etta skrev 2015-03-06 10:29:44 följande:

Samma för mig, tvivlar av och till då jag tänker att det borde kännas starkare. Mitt enda symtom är uppblåst mage men mindre än tidigare och lite ömma bröst, men de blir snarare mindre ömma än mer, o inte är de större än vanligt heller. Som någon annan skrev är mina också mer ömma på kvällen så då brukar det kännas lite bättre. Det som känns positivt är väl att vi alla som ligger ungefär lika känner typ samma, vore ju märkligt om alla våra graviditeter stannat av?!

haha ja eller hur, chansen att allihopa har fått MA är ju inte så stor! :)
  • Josefinehej
    Kingston skrev 2015-03-08 13:03:34 följande:

Som vanligt inga känningar alls här.

Men jag är rejält rund om magen... Typ så att det är svårt att dölja redan :S

En annan sak jag känner av (och som jag kommer så väl ihåg från förra graviditeten) är att jag känner av min puls väldigt mkt vid vila. När jag ligger ner liksom dunkar det i hela kroppen... Svårt att förklara...

Har också insett att jag kommer få lite problem nästa helg.

Vi är ett tjejgäng som är bästa vänner men som ses väldigt sällan pga olika anledningar, men nästa helg skall vi iväg och umgås bara vi tjejor... De vet sedan länge om våran längtan efter en bebis men jag vill inte ännu berätta att jag är gravid. Men jag vet inte riktigt vad jag skall säga, känns som om allt jag kan säga är så lätt att genomskåda... Iaf är jag själv expert på att genomskåda "sånt där"!

Dessutom är jag som sagt väldigt rund om magen redan vilket jag inte brukar vara i "normaltillstånd"... Kan det vara så att magen blir större nu såhär i början bara för att man varit gravid en gång tidigare?

jag känner inget heller så vi är flera :) Lite trött bara. Och min sambo säger att mina bröst ser annorlunda ut, mörkare och bröstvårtorna sticker ut mer. kanske du också har utan att ha märkt? :)

hmm ja det är alltid knepigt att veta hur man ska göra när man inte riktigt är redo att berätta än. Jag var på middag i helgen och fick avstå från vin och det känns ju lite konstigt/dumt men jag dricker nästan aldrig annars som tur är, så dem flesta är vana att jag tackar nej. Eller du menar just vin-alkohol-frågan nu? Kan du inte säga att du äter medicin och inte bör dricka alkohol? 
    Kul att ni ska hitta på något iallafall :)
  • Josefinehej
    Kakan1976 skrev 2015-03-11 06:53:47 följande:

Idag får ni hålla tummarna för mig tjejer! Klockan 9 är det dags för vårt första UL. Jag är hemskt nervös men hoppas på det bästa.

åh lycka till!!
  • Josefinehej
    Kakan1976 skrev 2015-03-11 12:56:48 följande:

Det var "bara" ett litet hjärta och det är jag väldigt nöjd med.

Bokade in mig på inskrivning hos MVC och fick tid den 22:e april. Lite väntetid då tydligen. Vi kör på UL då också.

Nu vill vi ha massa fler tickande hjärtan i lyckotråden!

Kram på er!

grattis! Sådan lättnad <3
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015