Kingston skrev 2015-03-08 13:03:34 följande:
Som vanligt inga känningar alls här.
Men jag är rejält rund om magen... Typ så att det är svårt att dölja redan :S
En annan sak jag känner av (och som jag kommer så väl ihåg från förra graviditeten) är att jag känner av min puls väldigt mkt vid vila. När jag ligger ner liksom dunkar det i hela kroppen... Svårt att förklara...
Har också insett att jag kommer få lite problem nästa helg.
Vi är ett tjejgäng som är bästa vänner men som ses väldigt sällan pga olika anledningar, men nästa helg skall vi iväg och umgås bara vi tjejor... De vet sedan länge om våran längtan efter en bebis men jag vill inte ännu berätta att jag är gravid. Men jag vet inte riktigt vad jag skall säga, känns som om allt jag kan säga är så lätt att genomskåda... Iaf är jag själv expert på att genomskåda "sånt där"!
Dessutom är jag som sagt väldigt rund om magen redan vilket jag inte brukar vara i "normaltillstånd"... Kan det vara så att magen blir större nu såhär i början bara för att man varit gravid en gång tidigare?
jag känner inget heller så vi är flera :) Lite trött bara. Och min sambo säger att mina bröst ser annorlunda ut, mörkare och bröstvårtorna sticker ut mer. kanske du också har utan att ha märkt? :)
hmm ja det är alltid knepigt att veta hur man ska göra när man inte riktigt är redo att berätta än. Jag var på middag i helgen och fick avstå från vin och det känns ju lite konstigt/dumt men jag dricker nästan aldrig annars som tur är, så dem flesta är vana att jag tackar nej. Eller du menar just vin-alkohol-frågan nu? Kan du inte säga att du äter medicin och inte bör dricka alkohol?
Kul att ni ska hitta på något iallafall :)