Fröken Smilla skrev 2015-09-09 09:11:08 följande:
Jag har köpt en bok som heter Lyhört föräldraskap, som handlar om de första fyra åren, från det att bebisen hamnar på bröstet. Den är lättläst och väldigt intressant, rekommenderar den!
Jo vi har bf nära varandra Lisodan vår bf är 8/10 enligt ivf, 10/10 enligt RUL. Skönt att du kan planera själv. Jag är ledig på onsdagar, så jag har bara 6 arbetsdagar kvar, men kan inte gå tidigare än den 18:e.
I viloläge får jag varken ont eller sammandragningar, men när jag gör nåt fysiskt kan det bli både och. Jag tror inte det onda är förvärkar, utan ligament och foglossning. Jag är fortfarande väldigt känslig ut mot ljumskarna. Det kan hugga till rejält ibland men det onda stannar inte kvar längre. Sammandragningarna känns inget alls, förutom att magen blir hård vad jag förstår det som så kan sammandragningar börja lite varstans på magen medan en förvärk är mer lik vanliga värkar, dvs börjar uppifrån och går ner och släpper nerifrån och upp. Men visst är det en hel vetenskap?!
Tack för svar! Har hört om den boken innan. Sov ju så skönt natten till i går. Denna natt, not so much! Får väl använda tiden till att beställa den då
Tror jag ska passa på o hitta något till mannen som en överraskning!
Just nu längtar jag så efter vår lilla Ester! Hur ser hon ut? Vem är hon? På senaste ul i förra veckan fick vi en bild där hon hade en GIGANTISK näsa. Förmodligen förvrängd av maskinens kamera, men kan inte helt släppa bilden av att hon kommer se konstig ut...men älskar henne redan så!
Hur går det för er andra med namnletandet?