• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Skönt ang. din mamma Lisodan!

Och vad roligt att fixa till vagnen.

Jag känner att det börjar bli tungt nu, 27+1 idag. Lite stumma ben när jag promenerar och inte helt smidigt att byta sovställningen på natten. Vaknar också väldigt tidigt, typ 5...

Köpte en olja för mellangården och sludan som ska tas fr v 34 som min väninna rekommenderar. Har ni andra hört nåt om den? Bifogar bild.

Jag ser gärna också! Någon gång mellan den 12-18:e augusti hade passat mig bra. Vad tror ni om det? Hade helst setts i stan dock eftersom det är lättare med kommunikationen.

Imorgon bär det av till Gotland med tjejkompisar. Hoppas att solen finns där!

• Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-07-29 16:31:21 följande:

Nu har jag varit hos bm och lyssnat på lillan, alltid lika mysigt! SF-måttet var 29,5 cm så fortsatt rätt stor smile1.gif lillfisen satt upp med huvudet mot revbenen när jag själv trodde det var en fot smile5.gif jaja noll koll haha!

Kände BM hur bebisen låg eller gjorde du UL? Jag har ingen koll alls på hur min bebis ligger...

Jag köpte oljan i en Life-butik.
  • Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-07-29 21:09:06 följande:

Härligt att din mamma kommit till ro på boendet lisodan.
    Fint vagnhänge marymary, och fint bäddat. Det är så roligt att börja boa lite. :)

Kakan: den oljan är för att göra en redo för förlossningen antar jag? Nån som vet om det verkligen hjälper?
    Här är det nog 50/50 om det blir vaginalt eller snitt efter som tvåan ligger på tvären. Kan ju dock ändra sig än så länge. TUL v 32 borde man kunna kunna ge en aning om hur dom kommer ligga resten av tiden.

Tyckte mig också ha koll på hur bebisarna låg och vad som rörde sig efter senaste ultraljudet. Men nu vet i sjutton. Det känns som fötter lite här och var tycker jag... :) Men man kanske kan känna rörelser från armar och händer också?

Gick in i v31 idag, så här är det verkligen nedräkning nu. Hur känner ni andra?

Min kompis tyckte att den fungerade men hon hade inget att jämföra med. Bättre att testa än inte tänker jag :)

Jag har 89 dagar kvar. Känns som en evighet...
  • Kakan1976

Jag känner mig också lite orolig, har känt mindre än vanligt sedan ett par dagar... Försöker att ge mig till tåls, han brukar ju buffa till mig efter ett tag.

Ska vi säga den 18:e efter jobbet? Går det bra att ses i stan?

• Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-08-02 23:51:49 följande:

Fin mage och snygg bikini. Hoppas den kommer till användning. Finns fortfarande hopp några veckor till. Men herregud! Redan augusti! Vad hände med juni och juli?

Har nu senaste dygnet drygt haft djävulska kramper till vä i nedre magen. Påminner lite om ligament-huggen jag haft då och då tidigare. Men nu är det på tok för ofta och intensivt. Fått tid på antenatal imorgon eftermiddag och hoppas få reda på vad det är och att dom kan ge mig nåt så jag slipper skrika av smärta.

Och så här såg min mage ut i fredags 30+2. Jag tycker den börjar bli grotesk. :) Inte alls så fint rund längre.

Oj då. Hoppas du får bra hjälp.

Jag tycker magen ser finfin ut!
  • Kakan1976

Se här ser den senaste jämförelsen ut. Lite skillnad ser jag allt.

Jag har slutat med järnet. Min mage pallar inte med det helt enkelt. Hade ett toabesök som jag trodde att jag skulle svimma av för fyra dagar sedan. Jag såg stjärnor. På riktigt! Och nu inte varit på toa sedan dess och ska ta Microlax här strax tänkte jag. Äter leverpastej och blodpudding mm. Det får räcka.

• Kakan1976

Förutom BB-väska borde jag enligt min app också skriva förlossningsbrev nu. Har ni tänkt något på det?

Jag har fått lite pigmentsfläckar i ansiktet. Inte så det stör mig men tur att det inte varit mer sol.

Vecka 29 idag! Inga direkta problem (förutom magen...). :)

• Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-08-03 22:39:21 följande:

Jag fick lägga mig på rygg på britsen idag när dom skulle ta ctg-kurva. Jag har tidigare inte känt nåt av att ligga på rygg så tidigare. Men idag domnade först fötterna bort, och sen blev jag svimfärdig. Det är som sagt tyngden från magen som stryper åt artärerna, så att man inte får syre till huvudet. Kunde ligga på sidan resten av tiden som tur var. :)

För övrigt såg allt bra ut. Njurbäcknet höger sida lite vidgat bara, vilket tydligen inte är ovanligt. Och inte ens den sidan jag har ont.
    Troligen är det muskelbristningar på vä sida och ligamenten. Så det är bara att stå ut med knivhuggen. Hoppas det går över för det är hemskt!
    Och så har "tvåan" lagt sig med huvudet ner nu också. Så då blir det nog vanlig förlossning. Så dom ligger och pussas nere vid bäckenet. :)

Skönt att allt verkar bra! Och jösses vad spännande med dubbelförlossning!
  • Kakan1976

De flesta verkar få värkstimulerande dropp tillsammans med epiduralen vilket borde göra att det inte drar ut på tiden... Jag tar alla sorters smärtlindring som behövs tänker jag.

Apropå amningsbh och amningslinne så känns det svårt att veta vilken storlek man borde köpa. Hur tänker ni?

• Kakan1976

Roligt med gravidfotografering! Var har ni bokat någonstans? Jag glömmer vart alla bor :/ Vad har ni betalat?

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015