• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Asams5 skrev 2015-06-27 16:19:31 följande:
    Jag tror katter, precis som hundar, känner av att det är en bebis så att dom tar det lite lugnare och är mer avvaktande. Du behöver nog inte oroa dig.
    Men vi får väl se framöver hur det går med alla våra katter i denna gruppen när bebisarna anlänt. :) Lite kul att så många av oss har katt.
    Jag har också katt ;). Är dock inte så orolig över honom. Tror som du säger att de märker av läget och tar det försiktigt. Min katt brukar också sticka iväg när det är småbarn i närheten, han har nog märkt av att de är lite klåfingriga.
  • Kakan1976

Inatt vaknade jag av att livmodern krampade/värkte. Jag har haft mkt molvärk den här veckan, vecka 23, och försöker intala mig själv att det är normalt för att livmodern växer så det knakar. Blir dock lite orolig ändå... Någon som haft samma runt vecka 23?

• Kakan1976

Ja det är nog inget att oroa sig över alls att det krampar. Jag har släppt det lite nu, så länge jag känner knodden sparka så borde allt vara som det ska.

Jag har inte märkt av någon mjölk däremot så har jag fått som lite torkat brunaktigt klegg på bröstvårtorna som går att pilla bort. Det är rätt mkt som inte känns helt fräscht som pågår i kroppen just nu...

• Kakan1976
    isglass3 skrev 2015-06-30 19:35:51 följande:

Idag har jag äntligen varit hos barnmorskan igen! Kändes som en evighet från v 12 till v 25! Fick lyssna på hjärtat och mätte magen. Alla prover såg bra ut, till och med järnet var ok. 117. Så alla jordgubbar har nog gett lite resultat ändå smile1.gif fick även alla tider inbokade fram till 1 oktober. Nästa vecka ska jag på kontroller på spec mvc så det följer lite parallellt. Får nog resten av tiderna dit då med.

Jag har hunnit arbeta upp en rätt stor oro inför det här besöket oxå så det känns skönt att det inte är så länge till nästa!

Skönt att allt såg bra ut! Förstår att det kändes som en väldigt lång väntan. Bra att man får flera tider på en gång sedan.
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-06-30 21:42:50 följande:

Skönt för alla som får tiderna på en gång, det gör inte vi :/ har dock fått tid för föräldrarträffar, den 26/8 går vi på första träffen. Det krockar tyvärr med yogan men jag får gå på yogan veckorna efteråt istället.

Har bokat in ett besök hos naprapat så hon kan få ordning på min nacke som ger mig huvudvärk. Men först om två veckor... Tills vidare får mannen ställa upp med daglig massage

Hur mår ni alla nu? Min kropp börjar säga ifrån så smått. Får se vad barnmorskan säger nästa gång jag ska dit om två veckor. Har ont i bäckenet vid underlivet, gör det jobbigt att sitta...

Spännande med föräldraträffar! Mina börjar 7:e september.

Jag mår bra, lite småkrångel med magen och förra veckan lite ont i ryggen men det har gått över nu. Jobbigt med ont...Hoppas BM har något finurligt att komma med som hjälper dig.
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-07-02 18:40:25 följande:

Ja 4 veckor till ska jag stå ut. Vid hemgång var fötterna ännu värre... Hängmattan ska snart upp här med smile2.gif

Nojjar lite eftersom lillan har tagit det mycket lugnare på sistone. Vill att hon ska studsa rundor som vanligt...

Vilken vecka är du i nu? Som jag förstått så rör de sig mindre när de blir så stora att det blir trångt i magen.
  • Kakan1976
    Sindyrella1983 skrev 2015-07-03 10:31:26 följande:

Jag kommer sola, men smörja in mig väl och hålla mig lite i skuggan.. Det blir nog inga heldagar på stranden. Och sen kommer jag ha baddräkt så magen blir lite mer skyddad för där blir huden tunnare när den spänns (gissar jag iallafall) 

Låter bra! Nu klickade jag hem en baddräkt för det kan vara klokt att skydda kalaskulan :)
  • Kakan1976

Roligt med vagn Asams! Förstår att det börjar bli tufft med tanke på att det är två därinne.

Jag har två veckor kvar innan semester och sen jobbar jag sju veckor innan mammaledighet.

Stor kram till dig Lisodan. Kan inte helt sätta mig in i situationen men det är sorgligt som du säger. <3

Här är min mage med två veckors mellanrum. Har hänt en del! Haft mkt mensvärk så det har känts av helt klart.

• Kakan1976

Så stor mage på liten kropp! Förstår att det börjar kännas jobbigt att bära upp magen. Men fin är den :)

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015