• Kingston

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Fröken Smilla skrev 2015-02-25 14:39:50 följande:

Så aktiva ni är tjejer!

Jag ska på VUL på fredag, då är jag i v 8+0, så ganska sent jämfört med er andra.

Min molvärk är mycket mildare nu, och då nojar man för det smile5.gif man blir aldrig lugn...

Åh va härligt att ha kommit så långt! Känns verkligen som en milstolpe som befinner sig på behörigt avstånd just nu!

Hade du ihållande molvärk på ett och samma ställe eller har det flyttat runt?

Lycka till på fredag <3
  • Kingston

Skönt och "betryggande" att fler har molvärk, främst på sidan. (Vänster sida kan ja bara inte sluta tänka på!!)

Men allvarligt... Kan man inte ta något laxerande? Så man får tömt den där tarmen en gång för alla och se om det är den som spökar? Jag önskar jag kunde typ krypa in i mig själv (jäklans va vig jag måste va då, och en redigt bra pannlampa kan nog vara bra att ha också!!) för att se vad som händer där inne!

• Kingston
    lisodan skrev 2015-02-25 21:03:04 följande:

Ja, testa katrinplommon först. Eller mitt tips är att testa att byta ut vanligt bröd mot glutenfritt. Verkar som många gravida äter mkt bröd, för det är det vi pallar....

Jag äter inte bröd... Händer att jag äter knäckebröd om jag nu absolut måste ha bröd.

Men ska köra på katrinplommon och sedan ska jag nog sätta i mig en och annan paprika. Det brukar vara rena dunderkuren för min mage ;)

Nu har jag äntligen fått berättat för sambon! Känns bra och han blev glad även om han, liksom jag inte vågar ta ut något i förskott.
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-26 07:21:04 följande:
    vad kul!! SKönt att ha berättat! :)

alla här ovan har så mycket symtom, du verkar inte fått illamående än? Eftersom du och jag är så lika i tid så känns de lite bättre. jag borde vara 4+3 idag. du?
    kommer ångra att jag sa de men jag vill också må illa :P hahaha..

har lite stickningar i brösten (inte ömma), molvärk och trött (kan man ju va ändå)
    Har du fått tid för första UL?
    Haha ska jag vara ärlig så har jag inte den blekaste aning om hur man räknar? Räknar man ifrån äggplock eller senaste mens? I don't know :P

Har fått tid till ul 23/3. Du?

Jag har inte ett enda symptom (bortsett från krånglande mage) men så var det när jag var gravid 2011 också.

Jag mår inte illa (kan typ inte ens kräkas om jag så kör ner fingrarna i halsen...) och kände inte av mina bröst förrän efter förlossningen.

Däremot fick jag foglossning redan i vecka 20 och en grym halsbränna efter ca vecka 27.

Så jag förväntar mig något liknande denna gång.

Däremot önskar jag att nästa barn behagar att stanna några veckor längre än sin föregångare ;) Förra gången drog förlossningen igång i vecka 34.
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-26 09:11:00 följande:
    ja äggplock räknas som 2+0! Så när hade du ÄP ? :)
    Jag har inte fått tid till UL än eftersom jag har TD imorgon och ska ringa då :)
    Okej spännande då, kan ju bli helt annat också :) Man får inse att alla är olika också så det blir kanske fel och jämföra sig med andra :)
    Vi hade äggplock samma dag alla 3 då :) 9/2 så då bör jag ju vara på 4+3 också.

Ja alla är olika och alla graviditeter är olika så det är bara hänga med på karusellen och se vart det leder.

Idag har jag äntligen fått göra nr 2 på toaletten. Minns inte när det hände senast och nu känns magen mycket bättre *phu*

Lite nyfiken... Har ni knåpat ihop några namnförslag? Man har ju haft en massa tid på sig att tänka på sånt!

Jag har några flicknamn (men dom ska ju planteras hos sambon också...) men det är värre med pojknamn. Kommer inte på ett enda :O
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-26 10:10:30 följande:
    skönt! Jag har inte haft några problem med 2an men de kanske kommer :)

Gaah planera barnnamn? Det känns ju helt sjukt, får man göra de? Jag har ingen aning faktiskt, har alltid haft favoritnamn genom åren som kommit och gått. Nu har jag inga favoriter alls :) Men alltid kul att inspireras av andra :) 
    Det är klart man kan börja fundera lite!

Vi hade ett fasligt sjå med att få till ett namn på varan nuvarande dotter... Det är ju det här med att komma överens som ställer till det lite :P

Hur tänker ni?

Klassiska namn?

"Gamla" namn

Ovanliga namn?

Ärva namn?

Korta eller långa?

Tankarna är många :D
  • Kingston
    lisodan skrev 2015-02-26 15:25:09 följande:

Nu börjar jag tro på att jag är gravid på riktigt. En månad efter första plusset. Efter tredje VUL idag där allt fortfarande ser bra ut...Och efter en massa symtom såklart! 8+2 idag. Inskrivning hos barnmorskan i morse, en konstig känsla att börja planera inför KUB, rutinultraljud osv... Men får kanske försöka börja tänka att det ska gå bra det här! En härlig dag för oss, och våren verkar vara här!!! smile1.gif

Ja det är verkligen en milstolpe att få bli inskriven och börja planera!

Dit kom jag aldrig sist jag var gravid så dit längtar jag!

Varför skall ni göra KUB? Är det pga ålder?
  • Kingston
    Etta skrev 2015-02-26 21:50:28 följande:
    Spännande att vi ligger helt lika! :) Jag försökte räkna ut BF förut, var ju lite krångligt men hittade en uträknare där man skulle skriva in datum för ägglossningen, vilket jag tog som ÄP-datumet, fick då fram 1/11. Är det så ni andra också räknat?

Pratade med Sahlgrenska idag och ska på UL 19/3. Var faktiskt tidigare än jag trodde, så känns skönt!
    Ja kul att vi är tre st som ligger precis lika! Har också fått 1/11 som BF när jag har räknat så det borde ju stämma då ;)

Jag är 27 år, har fått min behandling på Carlanderska men bor lite utanför/söder om Gbg :)
  • Kingston

Verkar vara en stor dag för många idag :)

Grattis till lilla hjärtat fröken Smilla :)

Själv ska jag strax på arbetsintervju.

Jag är så nervös att jag nästan kräks... Hoppas det går bra *håller tummen*

• Kingston
    Fröken Smilla skrev 2015-02-27 16:34:08 följande:

Tack för alla gratulationer! Det känns helt fantastiskt! I samband med detta gjorde vi det officiellt på Facebook och det har verkligen strömmat in gratulationer, det är så kul att få dela det med alla vänner och bekanta!

Hur gick det på intervjun Kingston?

Vilken fantastisk känsla!

Sambon hade idag berättat för sin mamma (hon har vetat om att vi tänkt gå vidare med ivf och krävde väl mer eller mindre ett svar idag). Jag hade tänkt att inte berätta för henne då hon är väldigt (för att inte säga EXTREMT) dålig på att hålla tyst... Så nu är jag orolig att hon ska ta glädjen ifrån oss. Vi vill så gärna berätta det själva då folk omkring oss väntat och vet om våra problem. Jag hoppas innerligt att hon håller tyst denna gången! Så att man inte sedan får stå och tala om för halva världen om ett eventuellt nytt misslyckande...

Intervjun var svettig, minst sagt! Väldigt tuffa och kompetenta rekryterare men jag kände väl att jag ändå gjorde så gott jag kunde...

Nu får man bara hålla tummarna att det räcker hela vägen!

Det hade ju liksom varit grädden på moset efter alla motgångar vi haft de senaste åren!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015