• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Nu är vi klara med RUL. Allt såg bra ut! Min sambo var snabb med att spana in en pung och vi fick bekräftat av BM att han såg rätt. Först blev jag lite besviken om jag ska vara ärlig men nu, efter bara en knapp timme, känns det redan bra igen. det kommer ju att bli världens finaste kille <3

• Kakan1976
    Namn och ålder: 
    Kakan: 38 år
    happyhappy: 28 år
    Fröken Smilla: 33 år
    Asams5: 31 år
    MaryoMary: 37 år
    lisodan: 39 år
    Carro_39: 39 år
    Noctura: 29 år
    Bebro001: 26 år
    EmyJ: 28 år
    Etta: 31 år
    Siri74: 40 år
    hean123: 30 år

Kakan: Göteborg
    MaryoMary: Göteborg
    Etta: Göteborg
    Siri74: Roslagen
    Asams5: Alingsås
    Lisodan: Göteborg

Klinik:

Kakan: Nordic i Gbg (tididigare Sahlgrenska)
    happy happy:Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    Fröken Smilla: RMC Malmö
    Asams5: Sahlgrenska
    MaryoMary: Nordic i Gbg
    lisodan: Sahlgrenska
    Carro_39: Huddinge
    Noctura: IVF Falun
    Bebro001: Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    EmyJ: Akademiska sjukhuset Uppsala
    Etta: Sahlgrenska
    Siri74: Sophiahemmet
    hean123: Cvl i Uppsala

Första UL:

Kakan: 11/3
    happy happy: 4/3
    Fröken Smilla: 27/2
    Asams5: 19/2
    MaryoMary: 5/3
    lisodan: 19/2
    Carro_39: 20/2
    Noctura: 11/3
    Bebro001: 16/3
    EmyJ: ?
    Etta: 19/3
    Siri74: 3/3
    hean123: 10/3

RUL:
    Fröken Smilla: 7/5
    Kakan: 28/5
    Asams5: 20/5
    Etta: 10/6
    Lisodan: 12/5
    MaryoMary: 21/5
    Isglass3: 25/5
    Josefinhej: 26/5

Kön:
    Fröken Smilla: flicka
    Asams5: pojke pojke
    Lisodan: flicka
    MaryoMary: pojke
    Isglass3: flicka
    Josefinhej: pojke
    Kakan: pojke

BF:
    Kakan: 26/10
    happy happy:20/10
    Fröken Smilla: 8/10
    Asams5: 6/10
    MaryoMary: 20/10
    lisodan: 6/10
    Carro_39: 14/10
    Noctura: 19/10
    Bebro001: 25/10
    EmyJ: 31/10
    Etta: 2/11
    Siri74: 25/1
    hean123: 5/11
  • Kakan1976
    MaryoMary skrev 2015-05-28 14:33:10 följande:

Grattis till lyckat UL, Kakan!!! Vist var det mysigt att se bebben:)

Själv har jag fått foglossningar from hell. Sjukgymnastik o akupunktur 2 ggr/ vecka. Så himla öm i svanken. Surt.

Idag o i morgon har babyproffsen konkursutförsälning i Kungsbacks. 50% på allt i butiken! Var där i morse och fyndade tillsammans med halva Kungsbacka. Gud vilka köer... I morgon kl 10 öppnar de igen och då ska de ha fyllt på från lagret. Så har ni inget annat för er... Helt klart värt en utflykt!

Tack! Jo det kändes bra men märkligt att inte känna när man ser hur han rör sig för fullt.

Fy vad jobbigt med foglossning. Hoppas det känns bättre snart!

Har de öppet nu, i eftermiddag och ikväll eller har de stängt nu och öppnar igen imorgon? Du menade Kungsbacka va?
  • Kakan1976

Jag verkar ha något fel på min app, kan inte kommentera från den. Någon som har samma problem?

Tack alla för glada tillrop om min lilla pojke som mest troligt kommer att få heta Mio. Mio min Mio. Jag stack raka vägen till Babyproffsen i Kungsbacka igår och shoppade lite grejer. Det blev bland annat en ljusblå bomullsfilt, täcke och kudde till vagga/vagn, lakan, amnings-BH och lite andra amningsgrejer, dessutom köpte jag en La Redoute-kofta i grått så nu är vi många med sådana koftor i gruppen. Kände mig lite lost i affären men tror jag fick tag i användningsbara grejer iaf.

I övrigt så är magen fortfarande inte som den ska, jag går tack och lov på toaletten nu men är väldigt galet gasig och uppblåst... Jag är väldigt trött och har köpt Blutsaft utifall det skulle bero på järnbrist och fy sjutton vad det smakade illa! Min BM tror dock inte att det är järnbrist eftersom jag hade så bra järndepåer sist jag var där men det skadar inte att få i sig lite extra ändå tänker jag.

Huvudvärken sitter i. Jag har tagit Alvedon sedan igår morse och så fort de slutar verka kommer huvudvärken tillbaka. Det kanske medverkar till huvudvärken?

I stort är jag trött och känner mig lite nedstämd.  Det är för mkt småsaker som blir stora ihop. Men samtidigt är jag glad att allt såg bra ut med bebisen så klart och det var kul att shoppa loss lite igår.  Upp och ner, ner och upp.

• Kakan1976
    Siri74 skrev 2015-05-29 11:02:58 följande:
    Hej alla ni också som kollat in könet. Det är ju helt klart praktiskt att veta innan men med vår förra bäbis tog vi inte reda på könet. Den kallades sonika för bäbisen under hela graviditeten. Men vi och många med oss gissade stensäkert på att det skulle bli en pojke. Nu var det inte det utan en liten flicka och vi blev verkligen häpna. Men den där känslan av överraskning var SÅ häftig tycker jag.
    Trodde starkt att jag denna gång skulle vilja veta könet av praktiska skäl, men det var innan jag de facto var gravid. Nu vill jag inte alls veta utan bli överraskad vid förlossningen igen.
    Vi var på ultraljud i måndags och då skulle mannen få veta. (Han är analytisk och oerhört planerande och praktisk) Men jag sa till bm att jag INTE ville veta.
    Och vad gör barnmorskan då??? Jo medan jag håller för både öron och ögon, visar hon mannen om, och om, och om, och om, och om, igen. Och några ggr till för säkerhets skull, och frågar 15 ggr: -Ser du? Förstår du nu?
    Och jag är ärligt talat grymt besviken. Jag ville ju inget veta, men det är väl klart att om pappan förväntas kunna se tydligt vad det är (Jag bad henne skriva en lapp) så kan det ju inte vara så mycket annat än en kille eller hur!!!?
    Jag är inte besviken över att få en son, men jag VILLE verkligen inte veta. Alls!
    Jag var ledsen i stället för glad när jag gick därifrån. Jättefånigt ju, eftersom allt såg så bra ut annars. Tror pappan också blev lite ledsen eftersom han visste att jag inte ville veta något.
    Nu är det som det är. Jag får väl gilla läget, men det var INTE så här jag hade velat ha det. Även om jag kanske så småningom förstått av pappans beteende att vi väntade en som behövde nya och andra kläder. (Vi har dock släkt som vi kommer ärva av, och därför kan jag oansvarigt säga att det ordnar sig ändå även om jag inte vet)
    Nu är det dock så att jag inte VET om det blir en kille. Och jag tänker inte fråga honom, men ja...det är inte som jag hade velat ha det. Och jg klan väl verkligen inte skylla på bm heller. Hon gjorde väl bara som hon brukar. Men om jag skulle ha ett tredje barn skulle jag definitivt säga ifrån och förklara hur jag INTE vill att informationen skall delges pappan.
    Hoppsan. Det där lät ju inget vidare. Väldigt osmidigt av BM kan jag tycka.
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-05-31 17:30:25 följande:

Idag har vi firat oss själva och våra mammor, och nu är jag helt slut. Har hamnat i soffan

Missade fota förra veckan, så jämför med två veckor sen. Nu börjar det synas ordentligt framifrån också

Ja det var en fin magge :)

• Kakan1976

Här är min:) På sista bilden är den nog lite gasdopad dock. Magen har skött sig bättre förutom just vad gäller gaser, fortfarande som en ballong.

Jag har sedan RUL känt buffar flera gånger om dagen. Hur mysigt som helst! Det är lättare att känna att det inte bara är tarmarna sedan BM berättade att bebisens rumpa ligger precis under min navel.

Någon mer än mig som inte kan posta inlägg via appen (iPhone) längre?

• Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-05-31 17:30:25 följande:

Idag har vi firat oss själva och våra mammor, och nu är jag helt slut. Har hamnat i soffan

Missade fota förra veckan, så jämför med två veckor sen. Nu börjar det synas ordentligt framifrån också

Vad använder du för fotoapp? Eller lägger du bara tre bilder bredvid varandra?
  • Kakan1976
    Namn och ålder: 
    Kakan: 38 år
    happyhappy: 28 år
    Fröken Smilla: 33 år
    Asams5: 31 år
    MaryoMary: 37 år
    lisodan: 39 år
    Carro_39: 39 år
    Noctura: 29 år
    Bebro001: 26 år
    EmyJ: 28 år
    Etta: 31 år
    Siri74: 40 år
    hean123: 30 år

Kakan: Göteborg
    MaryoMary: Göteborg
    Etta: Göteborg
    Siri74: Roslagen
    Asams5: Alingsås
    Lisodan: Göteborg

Klinik:

Kakan: Nordic i Gbg (tididigare Sahlgrenska)
    happy happy:Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    Fröken Smilla: RMC Malmö
    Asams5: Sahlgrenska
    MaryoMary: Nordic i Gbg
    lisodan: Sahlgrenska
    Carro_39: Huddinge
    Noctura: IVF Falun
    Bebro001: Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    EmyJ: Akademiska sjukhuset Uppsala
    Etta: Sahlgrenska
    Siri74: Sophiahemmet
    hean123: Cvl i Uppsala

Första UL:

Kakan: 11/3
    happy happy: 4/3
    Fröken Smilla: 27/2
    Asams5: 19/2
    MaryoMary: 5/3
    lisodan: 19/2
    Carro_39: 20/2
    Noctura: 11/3
    Bebro001: 16/3
    EmyJ: ?
    Etta: 19/3
    Siri74: 3/3
    hean123: 10/3

RUL:
    Fröken Smilla: 7/5
    Kakan: 28/5
    Asams5: 20/5
    Etta: 10/6
    Lisodan: 12/5
    MaryoMary: 21/5
    Isglass3: 25/5
    Josefinhej: 26/5

Kön:
    Fröken Smilla: flicka
    Asams5: pojke pojke
    Lisodan: flicka
    MaryoMary: pojke
    Isglass3: flicka
    Josefinhej: pojke
    Kakan: pojke
    Siri74: Vill inte veta men troligtvis en pojke

BF:
    Kakan: 26/10
    happy happy:20/10
    Fröken Smilla: 8/10
    Asams5: 6/10
    MaryoMary: 20/10
    lisodan: 6/10
    Carro_39: 14/10
    Noctura: 19/10
    Bebro001: 25/10
    EmyJ: 31/10
    Etta: 2/11
    Siri74: 22/10
    hean123: 5/11
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-06-01 10:11:20 följande:

Så fin mage Smilla! Min har också verkligen växt senaste veckorna. Dock har min mobil gått sönder så jag har ej tagit några kort- ska försöka leta upp kameran och ta lite kort.

Själv är jag så trött, så trött. SÅÅÅÅ trött. Jag är liksom trött när jag vaknar på morgonen fast jag sovit mer eller mindre hela natten. Funderar på om det bara är järnbristen eller om det kanske vänder nu igen i graviditeten? (v 23 imorgon). Känner mig lika trött som i början av graviditeten och somnar lite varstans. Var hos svärföräldrarna i helgen och var tvungen att gå och lägga mig och sova flera ggr på dagarna.

Men det var så mysigt att vara hos dem, de är så stolta och det känns som bandet med svärmor blir ännu starkare nu när jag är gravid. (Det var bra innan också- men en ny samhörighet infinner sig). Tur jag har så bra svärföräldrar som jag trivs med!

Magen har inte varit rolig. Den gillar INTE järntabletterna men nu har jag iaf fått Inolaxol utskrivet så får se om det blir bättre. Hur mår du Kakan, med magen, huvudvärken osv? Inför yogan på onsdag är det kanske lättast om vi träffas på plats. Har som sagt inte min mobil då den är på lagning.

Det verkar som lillan har vänt sig lite. Har börjat sparka neråt. Inte superskönt när man är kissignödig eller har hård mage. Men hon får så gärna göra det ändå, bara hon mår bra

Lite piggare och lite bättre i magen men massa gaser dessvärre. När jag läste bieffekterna på Laktulos så var gasbildning en sådan men det skulle avta efter några dagar så jag håller tummarna för det. Ingen huvudvärk sedan i fredags. Så skönt! Så det känns på det hela taget mycket bättre nu och jag känner som sagt buffar vilket är hur häftigt som helst!

Förstår att järntabletterna måste vara döden, fy sjutton, men det verkar väl mest troligt att det är järnbristen som gör dig så trött?

Vi ses på plats på yogan på onsdag!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015