• Kingston

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Josefinehej skrev 2015-02-24 15:27:40 följande:
    haha ja det är bra att sätta upp grejer så dagarna går snabbare helt klart. Fast om allt går som det ska så har du en 8 månaders väntetid framför dig så bara stå ut och vänja sig ;) 

okej ja då är det en bit! Jag är 25 år :) och du? 
    Haha ja det är ju ingen dåligt lång väntan när man tänker så... Men jag tycker nog jobbigaste tiden ändå är innan alla vet om att man är gravid. Man vill ju bara skrika ut det till hela världen! Spec. när man väntat så länge som vi alla här inne har gjort.

Ja det är dessvärre en bit till Sthlm härifrån, men jag hojtar om jag har vägarna förbi ;)

Jag är 27 år :)
  • Kingston
    MaryoMary skrev 2015-02-24 15:34:18 följande:
    Till mig sa de att jag kunde sluta med en gång efter att jag plussat. Det vågade jag inte riktigt utan fortsatte ca 2 veckor till men trappade under tiden ner från 3st/dag till 1st/dag.
    Har du några bra tips på Mvc i Halland?
    Nej inte direkt... Jag är ju ganska godtrogen och får för mig att alla MVC (via landstinget) är lika bra? Det handlar väl mest om personkemi tänker jag.

Jag vet att det finns (eller fanns iaf 2011 när jag väntade mitt första barn) en MVC i Kungsbacka som är privat som jag har hört att många väljer och som varit väldigt nöjda.

Men jag har inte själv varit där så kan inte säga så mkt mer än så :)
  • Kingston

Jaha då har nojan krupit över mig också....

Ont på vänster sida av "tjejmagen" sedan igår kväll.

Jag som har erfarit ett utomkveds tänker direkt att "nu är det kört"! Hur fanken ska jag orka gå runt och undra till i slutet på mars?

Hoppas det går över snart :(

• Kingston
    EmyJ skrev 2015-02-25 06:04:36 följande:

Det var det.. Missfallet är ett faktum. Minus på stickan idag, positivt igår.. Har hela tiden varit lite orolig över att det har varit svaga plus, som igår tex stod det "gravid 1-2" på Clearblue digital, det borde ha stått 2-3..

Beklagar verkligen <3

Skönt att ni har några i frysen iaf...

Sköt om dig!
  • Kingston
    Kakan1976 skrev 2015-02-25 11:50:54 följande:
    Jag är också sjukt nojig idag och tror att jag har varit på toaletten 4 gånger den senaste halvtimmen. Ihållande "mensvärk". Inget blod än så nu får jag skärpa mig känner jag ochsläppa det lite. Även om det känns omöjligt.

Kan du inte få komma in på ett tidigare UL?
    Jag pratade med dom idag ang. min oro...

Hon tyckte inte den var obefogad men att det borde vara alldeles för tidigt för att känna av ett eventuellt "x" och att det förmodligen skulle vara omöjligt att kunna se något på ett ul.

Men så sa dom sist också när jag råkade ut för det. Att det var alldeles för tidigt (vecka 5+3) och att jag borde ha en blödning om det var så...

Men jag stod på mig och ansåg att nåt var galet och jag hade tyvärr rätt.

Börjar blir riktigt nojig nu. Värken började igår kväll, satt i hela natten (sov 4 timmar) och sitter fortf. i...

Skulle önska att jag åtmn. fick komma in och lämna ett hcg-prov!

Ibland önskar jag att jag var läkare...
  • Kingston
    lisodan skrev 2015-02-25 12:15:05 följande:
    Kan du åka till en gynakut? Tycker de borde lyssna på dig när du haft det tidigare. Vi fick se ett hjärta pulsera 6+0 så tänker att de borde kunna se nånting på dig nu iaf? Men jag har kanske fel.
    Jag tror tyvärr inte ett ul/vul kan påvisa något alls... Däremot kan man ju kolla om hcg:t ligger som det ska och även hur det ökar (om man kommer in på flera test, det skall öka med det dubbla varje dag för att vara normalt).

Jag får nog ge mig till tåls oavsett... Åtmn. en vecka till :(
  • Kingston
    lisodan skrev 2015-02-25 12:23:39 följande:
    Hoppas smärtan försvinner. För mig var det skönt att smärtan hoppade över till andra sidan efter ett tag. Men ändå fortsatte jag vara nojig. Det var när jag också vaknade yr och genomsvett mitt i natten som vi åkte in. Hur kommer det sig att du ska vänta så länge på första VUL?
    Ja jag önskar också att molandet liksom flyttade runt lite så jag slapp den här oron.

Jag har varit genomsvettig och klarvaken den senaste veckans nätter och så även inatt så på den fronten är det ingen skillnad...

Till mig sa dom att man gör första kollen efter ca 3 veckor? Jag ifrågasatte inte det då jag inte vet hur det brukar vara...

Men hur har ni andra gjort? Hur lång tid efter plus ska/var ni på första vul?
  • Kingston
    Kakan1976 skrev 2015-02-25 13:14:11 följande:
    Jag ska dit  på 6+2.

Menar du att hcg inte ska stiga om man har X?
    Hcg:t stiger men väldigt långsamt vid x. Så man kan enkelt se att det inte är en normal graviditet.
  • Kingston
    MaryoMary skrev 2015-02-25 13:34:26 följande:

Jag fick inte komma på Vul förens 7+1 på Nordic Gbg:( Är så himla orolig då jag inte känner nått längre. Allt sprayande, sprutande, äp,et, lutinus, otaliga grav-test, oron för blödningar  och nu denna oro över att det inte ska finnas ett hjärta som slår, ska man aldrig få känna sig lyckligt gravid? Snart får jag ett psykbryt:)

Ja psykbryt delux!! Orka :D
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-25 13:41:49 följande:
    hmm jag vet inte jag, förhoppningsvis är allt som det ska. När jag hade X hade jag inte ens ont så kroppen är bra lurig ! :P

Jag har iallafall världens huvudvärk idag och sticker i brösten, men ömmar inte direkt.
    2 dagar kvar till testdag! 1 för dig ;)
    Hehe ja min kropp är det minsta jag litar på numer! Den har helt tappat mitt förtroende efter allt man gått igenom ;)

Har också känt av lite huvudvärk idag. Testdag imon och ÄNTLIGEN ska jag få lämna över den där stickan till sambon <3
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015