• lisodan

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Blev lite mysko där, men är till er båda, Smilla och Etta.

Har ni andra börjat sova dåligt igen? Eller rättare sagt vaknar i tid och otid? Igår natt vaken 2-6, upp å jobba kl 8. Hej och hå. Idag vaknade jag kl 01 och var väl vaken en timma. Vaknade igen nu kl 7, trots att jag kunnat sova längre.

När jag vaknar måste jag nästan alltid äta något också. Inte konstigt att jag nu gått upp sammanlagt 6 kilo sen ÄP. Hur ska detta sluta?? Hehe!? (Men bryr mig ej!) Dessutom sitter det nog också nästan bara på magen och brösten).

• lisodan

Blev lite mysko där, men är till er båda, Smilla och Etta.

Har ni andra börjat sova dåligt igen? Eller rättare sagt vaknar i tid och otid? Igår natt vaken 2-6, upp å jobba kl 8. Hej och hå. Idag vaknade jag kl 01 och var väl vaken en timma. Vaknade igen nu kl 7, trots att jag kunnat sova längre.

När jag vaknar måste jag nästan alltid äta något också. Inte konstigt att jag nu gått upp sammanlagt 6 kilo sen ÄP. Hur ska detta sluta?? Hehe!? (Men bryr mig ej!) Dessutom sitter det nog också nästan bara på magen och brösten).

Kakan1976 skrev 2015-04-23 09:17:47 följande:

Jag vaknade också 2 inatt och kunde inte somna upp. Inte ovanligt att jag sover dåligt dock så är inte säker på att jag kan koppla det till knodden.

Jag har däremot haft huvudvärk i 5 dagar nu. Väldigt frustrerande. Tagit Alvedon vid några tillfällen men det har inte fungerar. Känner ni igen detta och har tips på hur man blir av med huvudvärken?

Jag har haft dunderhuvudvärk i omgångar. Hela graviditeten. För det mesta har det släppt efter andra dosen alvedon. Alltså om jag tagit en på morgonen så har det ej släppt förrän på eftermiddagen efter andra dosen. Har ej känts så bra att ta Alvedon, men ej haft ngt val. Vissa dagar har det räckt att äta ngt, ta en resorb och dricka en massa vatten.
  • lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-04-23 09:07:28 följande:

För mig har det varit tvärtom, det är först nu jag sovit hela nätterna. Men jag tror det kan bero på jetlag, jag är sååå trött om nätterna tidigare hade jag det som du. Det är väldigt jobbigt! Hoppas du slipper det snart.

Jag sov gott ett tag, men piggheten på nätterna har kommit tillbaka. Men kanske är lite också för att det är mkt på jobbet och vi är mitt inne i försäljning av kolonistuga och köp av ny. Men det känns ej som "stress" vakenhet, på ngt sättt...
  • lisodan

Jo, fast mest i slutet kanske? Då har jag även hört att man ska sova på vänster sida. Jag har börjat träna. sover såklart vanligtvis på höger sida...:) Men jag vet inte hur mycket som ligger i allt detta. Jag har iaf tittat lite på att köpa en gravidkudde. Tänker att den senare kan användas som amningskudde.

• lisodan
    Fröken Smilla skrev 2015-04-23 21:03:46 följande:

Kul med en annan kolonist i gänget! Vi köpte vår i höstas, och ska nu måla om och fixa lite uteplatser. Så skönt att ha den när man bor i lägenhet! Kan dock sakna att vår har riktig toalett nu när man är preggo

Min mage ville såklart totalt motbevisa mig idag, och var helt gigantisk! Det känns som att den ploppade ut, precis som du beskrev lisodan! Nu är det även bebiskula upp till naveln när jag ligger ner jag tycker att jag ibland känner små buffar, men det är kanske inbillning. Det roliga är att på jobb är vi fyra som hittills kommit ut som gravida, varav jag den som gått kortast tid, och hon som gått längst är i v 22. Jag är större än alla de andra jag tycker dock det är roligt, och älskar min mage!

Älskar också min mage! Kul att din också poppade ut. :) jag vill också känna buffar!!! Väntar och känner efter en hel del.... ja, underbart med kolonistuga. Vår är rätt stor och vi kommer flytta ut för säsongen ngn gång i.maj. Längtar!
  • lisodan

Det är ju inte så litet! Den vi ska sälja är 27m. (Också välplanerad). Den vi ska köpa (över gatan) är också 27m2 men med sovloft. Den är lite bättre skick också. Bättre isolerad och helårsvatten Längtar efter att få inreda och börja fixa i nya trädgården!!! Sen måste vi installera mulltoa för den nya har inte det. Blir prio ett med tanke på nattkisseriet. :) Kul att ni också flyttar ut! En del har ju mer sin koloni som helgboende.

• lisodan

Hur känns det förresten när det "buffar" och var i magen känns det, Smilla? Jag kände efter och kände efter ganska långt ner, men sen läste vi att bebis har flyttat sig uppåt nu. Ska i v 17 ligga nånstans mitt imellan blygdbenet och naveln. Livmodern ska vara stor som en nyfödds huvud. Inte konstigt att magen har "poppat ut" senaste veckan!

• lisodan

Vi har tur och vattnet är på hela året. Bara det inte är frysgrader. Men nu ska vi få helårs för grannen har borrat brunn och nya stugan är kopplad till den Ska bli gött att kunna vara där på vintern ibland också!

• lisodan

Saker att pyssla med på natten. Morgonbildscollage. Cirka en vecka imellan, men missade en vecka.
  • lisodan

12+5 var nog mycket svullna tarmar. Sen blev magen lite mindre, för att ta ny fart.

Läste precis att de flesta förstföderskor först känner av rörelser fr v 18-22. Några ännu senare. Från vecka 26 bör man känna något. Jag vill inte vänta så länge som v 22! Men det är ju bara att gilla läget. Tur vi har RUL att se framemot om 2,5 vecka. Syrran berättade idag att hon kände rörelser i v 20, någon dag innan RUL.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015