Inlägg från: Anonym (grottmongot) |Visa alla inlägg
  • Anonym (grottmongot)

Svenskar är rädda för muslimer - ett exempel från min arbetsplats!

TS, har du frågat dina muslimska kollegor om de inte kan tänka sig att ta med sig egna vattenkannor eller vattenflaskor?

• Anonym (grottmongot)
    Anonym (Seriöst?) skrev 2015-02-19 08:48:15 följande:

Vad är det för märkliga diskussioner?

Det är fullständigt skitsnack att muslimer skulle ta med termosar på toaletten!

Hur jag vet det? Jag har en muslimsk kollega! Inte heller går han undan för att be på arbetstid, däremot kan han använda rasten för det.

Inte rasist! Bullshit!

Jag jobbar för en muslimsk familj (ej i Sverige). De är rätt sekulariserade men de har ändå alltid en flaska Evian bredvid toaletten för att tvätta sig med. Med detta sagt så betyder inte det att alla muslimer tvättar sig med vatten efter de uträttat sina behov men jag vet att många gör det. 

Det är s
    åklart helt ok att tvätta sig men man kanske borde ta med en egen vattenflaska och inte använda jobbkökets kannor eller muggar (om nu detta är sant). Jag är övertygad om att ifall nu just TS kollegor använder kannor från jobbet istället för egna så är de säkert ett extremfall.
Svar på tråden Svenskar är rädda för muslimer - ett exempel från min arbetsplats!