Svenskar är rädda för muslimer - ett exempel från min arbetsplats!
Känns som en storm i ett vattenglas. Det är väl bara att inhandla ett gäng kannor och ställa på toaletterna? Så används inte matredskap för detta ändamål ( no pun intended ).
Känns som en storm i ett vattenglas. Det är väl bara att inhandla ett gäng kannor och ställa på toaletterna? Så används inte matredskap för detta ändamål ( no pun intended ).
För att återta kontrollen över dig själv och din värdighet som människa så tycker jag du kan erbjuda att inhandla sagda kannor. Kom överens bara i förväg om kostnaden och slå ut den över alla som är på arbetsplatsen och som kan "drabbas" av dessa toxiska kaffekopparna. En plastkanna på en halvliter kostar ca 30 kr/st. Ni behöver kanske 5 st. 150kr spritt på alla på alla som är "drabbade" bör inte vara mer en några kr per pers i engångskostnad.
Ts har i sin något utsvävande problemställning bett om lösningar. Konsensus i tråden verkar vara att inskaffa separata kannor. Mitt förslag var att ts kan ta initiativ till detta då han så tydligt menat att han är beredd att ge efter för sin sämre sida. Som terapi föreslår jag därför att han själv köper in kannorna. Om medlen kommer enbart från muslimerna på arbetsplatsen eller från alla är en detaljfråga.
Utöver detta så tror jag det större problemet är att ts bär ett tydligt förakt mot muslimer som han nu kanaliserar i vad han menar är en legitim sak att utrycka sig om muslimer som han gör. De som hatar i vårt samhälle måste ha ett alibi, om inte för andra så för sig själva. De måste känna sig bra med sig själva, att de faktiskt är anständiga människor trots sina ruttna känslor. Därför är muslimer en ytterst tacksam grupp att kanalisera sitt hat mot idag. Terrorism och socialt utanförskap i västvärlden är stämplar denna "grupp"bär på, i vissa fall med rätta! Notera dock att hatarna alltid hatat muslimer. Det bara det att nu, äntligen, kan man framföra sitt hat i en mer förstående miljö. Man kan skaffa sig alibit som man behöver för tycka att fan, jag är faktiskt en anständig människa trots allt.
Du har fått råd.
Juste. Sportlov. Det är därför alla hobbyfascisterna dyker upp.
Ts. Du har fått rådet att initiera inköp av kannor på arbetsplatsen ( bekostade av arbetsplatsen). Du verkar handlingskraftig. Hur ställer du dig till rådet?
Sportlov. De e då de krälar fram.
Säger ni fruitloops eller puffar? Eller kallar ni dem cheerios?
Oj ursäkta mig! Jag trodde jag var på dagis!