Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Det mest irriterande någon sagt när de fick reda på att du har svårt att få barn?

"Jag kollade upp mig hos läkare innan vi gifte oss och han sa att jag var lika fertil som en 20-åring". Sagt av 41-årig släkting som väntade andra barnet inom 1,5 år när hon mycket väl visste vad jag gått igenom!

"Nu är det väl dags gå vidare?"-sagt av släkting som tyckte vi sörjde vårt MA för länge...

• Jag är bara jag

Ju fler såna här kommentarer jag hör/läser desto mer övertygad blir jag om att folk faktiskt är korkade på riktigt!! Skulle de föreslå såna här idiotier mot nån annan sjukdom tro?!

• Jag är bara jag

Det där med adoption och alla som blir gravida efter det kan man ju komma med fakta på i alla fall. Dt är endast ca % av alla soma dopterar som senare får biologiska barn. Lika många av dem som inte adopterat så det har inget samband,bara slump! Man kan förresten komma med fakta till alla myter egentligen. Fråga t.e.x hur kvinnans avslappning ska ge den spermielöse mannen spermier! Tungan ute

• Jag är bara jag
    Sandi skrev 2015-02-20 17:00:34 följande:
    Det värsta som någon har sagt till mig var "Infertilitet är alltid kvinnans fel"... Det sa den första läkaren jag och min man träffade när vi påbörjade vår fertilitetsutredning. Och då hade vi inte tagit några prover än.
    Han borde ju ha anmälts ju! Sicket stolpskott! Förvånad
  • Jag är bara jag
    Sandi skrev 2015-02-23 07:44:04 följande:
    Ja det borde jag kanske ha gjort. Men det här var i USA och jag visste inte hur jag skulle gå tillväga. Vi bytte läkare istället. Kände verkligen inget förtroende för en läkare som säger så.
    Hoppas den nya var bättre!  Glad  Fast sämre är ju omöjligt!
  • Jag är bara jag

"Bara" göra IVF... Jo,tjena,jag har påbörjat min 12.e i förrgår!! Folk vet inget,fattar inget och kan inte konsten att knipa käft när de borde!

• Jag är bara jag
    Susodus skrev 2015-06-18 13:58:54 följande:
    Sagt till min syster som inte orkar med ivf längre (själv gjort 9)

"Men nu när de skaffat hund så kommer det nog lösa sig, då har de annat att fokusera på..."
    Jomen tjena... Vi har massor med djur,jag borde haft barn för många år sen enligt den "logiken"!
  • Jag är bara jag
    summer13 skrev 2015-06-19 05:28:19 följande:
    Jag är medveten om att jag står inför en halshuggning nu..

jag undrar på riktigt vad ni vill höra? Jag är en av dom som blir gravid lätt och är gravid nu. Har två vänner som kämpar nu med barn. Det är jättesvårt att bemöta!
    jag undrar hur ni hade velat höra att er vän var gravid? Känns som man ger dom ytterligare ett slag i magen och det är det sista jag vill.
    Inga goda råd är nummer 1!! Man blir inte lättare gravid av avslappning,hundköp,semester eller några piller. Nummer 2 är att inte påstå att ni "förstår"- för det gör ni verkligen inte! Nummer 3 är att inte komma dragandes med er egen superfertilitet-vad hjälper det oss liksom?

Vad jag vill höra-numer ingenting,men om jag ska ge nåt råd så lyssna betydligt mer än prata,klaga aldrig över graviditet eller existerande barn,bara finns till. Ta inte heller för givet att vi vill ses eller klappa magen-alla vill inte.
Svar på tråden Det mest irriterande någon sagt när de fick reda på att du har svårt att få barn?