• Hamboist

Sonen gråter och skriker vid läggning, hjälp mig!

Har tyvärr inga tips.. Vår stora tjej var så från födseln till ca tre års ålder. Enda sättet att få henne att somna var i famnen (inte kul för ryggen med en 15 kgs) och hon sov Max 20 minuter efter man la henne tills hon vaknade i panik. Vi löste det genom att jag la mej samtidigt så jag kunde söva om henne innan hon han vakna helt. Eftersom hela nätterna var såhär så behövde jag sömnen jag kunde få. Vi är av åsikten att våra barn inte ska behöva skrika sej till sömns, vi har provat allt du tar upp men det enda som funkat har varit att ligga bredvid mej. I en period var det mycket kastande ålande osv, en nattning tog i alla fall två timmar om inte mer- oavsett trötthet. Helt plötsligt bara vände det, ca ett halvår efter hon blev storasyster. Hon sover fortfarande i vår säng, men somnar i princip innan hon hinner lägga sej och vaknar Max två gånger per natt och då behöver hon bara stoppas om. Vi har sett det som att hon behöver mycket trygghet, är väldigt tuff dagtid så hon tankar väl trygghet på natten. Av någon anledning har hon varit rädd för att sova från start. Däremot ser hon helt skräckslagen ut fortfarande om man pratar om att hon ska sova i son säng. Har som sagt ingen lösning, men kanske det blir lite lättare att veta att det finns fler. Kämpa på, jag vet hur det tär på förhållandet att ha detsåhär- men det kommer att vända!

• Hamboist

Och just det- nu nattar jag dom samtidigt i vår säng annars hade det varit kaos

Svar på tråden Sonen gråter och skriker vid läggning, hjälp mig!