Tänker jag rätt?
Hej,
Nyligen skild med tre barn. Barnen bor just nu hos deras mamma. Jag har försökt diskutera nivån på underhåll med exfrun utan framgång. Jag har nu själv bestämt en summa som jag betalar in till henne och med månadspeng till det äldre barnet hamnar vi på strax under 1500/barn i snitt. Jag betalar dessutom diverse saker löpande som är lite dyrare (sportutrustning, kläder mm) Detta beslutar jag själv om och även i vilken omfattning. Min fru hävdar att jag betalar miniminivå och "föredrar" att få pengar från försäkringskassan. Jag börjar tröttna på att bli kallad lögnare, psyko och för att ha övergett mina barn. Det var hon som ville "ta en paus" men jag som drev igenom skillsmässan. Om hon tillför 1500/ barn som jag och lägger till barnbidrag inklusive flerbarnstillägg så hamnar vi på en relevant summa anser jag. Häromveckan kom ett brev från hennes advokat där hon vill ha ensam vårdnad om barnen. Snart känns det som om hon bara får den där miniminivån och inget mer. Jag kommer alltid att lägga ner pengar på mina barn men viljan att betala till exfrun är snart helt borta. Tacksam för input på min situation.