• Zpree

Rimligt umgänge 1-åring? Hjälp?

Tvätt kan du inte göra så mycket åt att han ställer in umgänget. Det ligger på honom att se till så det funkar. Om det hade varit viktigt för honom att träffa sitt barn hade han bokat mötena nån av de andra dagarna. Man kan inte tvinga någon att träffa sina barn. Visst tycker man synd om barnen men det är ett val pappan gör här

• Zpree
    Zpree skrev 2015-04-14 10:31:39 följande:

Tvätt kan du inte göra så mycket åt att han ställer in umgänget. Det ligger på honom att se till så det funkar. Om det hade varit viktigt för honom att träffa sitt barn hade han bokat mötena nån av de andra dagarna. Man kan inte tvinga någon att träffa sina barn. Visst tycker man synd om barnen men det är ett val pappan gör här

oj det blev lite fel där. Tyvärr ska det stå.
  • Zpree

Det enda du kan göra är att bestämma ett umgängeschema med honom och följa det själv. Det är inte umgängessabotage om han vill träffa barnet en annan dag och du inte vill eller kan. Då får han försöka byta dag istället.

• Zpree

Mitt ex vill inte ha nåt med sina barn att göra. Ibörjan ville han bara träffa de ett par timmar varannan vecka på stan och ta de på restaurang eller till leksaksaffären. Sen blev det en gång i månaden och nu blir det bara sporadiskt några gånger per år. Jag kan inte tvinga honom att träffa barnen. Det enda jag kan göra är att trösta barnen när saknaden blir för stor och försöka hitta på roliga saker med dom. Nu menar jag inte att det kommer bli så för er men när han är så ointresserad så finns möjligheten.

Svar på tråden Rimligt umgänge 1-åring? Hjälp?