Anonym (Undrar) skrev 2015-02-11 16:19:05 följande:
Ja du. Vad vill han? Jävlas.
Han vill ha Kvar GV varför förstår jag inte dock. Aldrig brytt sig det minsta innan. Eller umgåtts och spenderat tid med barnet. Tror kanske att det kan vara mycket tryck från mamman då han bor där och inte vill verka allt för värdelös i deras ögon.
Ja da jag har jobb/inkomst, bostad, inget missbruk eller problematik. Enda jag vill är att leva ett lugnt och sansat liv. Även fått mycket beröm utifrån på hur bra jag tar hand om mitt barn och hur glad barnet är.
Tja, ett inte helt osanolikt utgång är att du får boendet. Han får regelbundet umgänge.
Vårdanden kan gå lite hur som helst. Kan han visa upp en lugn och sansad bild samt att han inte obstruerat beslut rörande barnet som skola, dagis eller vård så är möjligheten för honom att behålla vårdnaden rätt stor.
Oavsett vårdnad, boende och umgänge kommer du inte få ett lugnt och sansat liv så länge han väljer att bråka.
Driver någon av er detta mot domstol kommer ni på resans gång utsättas för rätt stora påtryckningar att komma fram till något ni båda kan acceptera. Ta dig en rejäl funderar på vad som är viktigast för dig och vad du kan släppa på.