Inlägg från: Natulcien |Visa alla inlägg
  • Natulcien

Bröd- och mjölhysterin

Jag tror, som någon nämnde här ovan, att alla människor är ju olika och mer eller mindre känsliga för t.ex. mjölmat och gluten.

Jag har alltid gillat kolhydratrik mat och äter mycket bröd, bullar, pasta etc. Men jag har också alltid tränat mycket och är pinnsmal och aldrig sjuk. Magen har jag aldrig problem med. Så det funkar fint för mig. Jag äter såklart en varierad kost och även mycket frukt, grönt och proteiner.

Det jag inte tror på är dieter som är för ensidiga som att man t.ex. utesluter alla kolhydrater. Jag tror inte att den här mjöl-skräcken som vissa lever med är så sund heller. Överkonsumtion av mjöl är heller inte vettigt såklart.

• Natulcien
    I969 skrev 2015-02-13 07:39:53 följande:

Hysteri? Det är väl precis tvärtom, icke-mjöl-hysteri Jag upplever det som helt galet hur folk i min omgivning ratar sädesslag till förmån för kött... Vi har ökat vår köttkonsumtion med 40% sedan 90-talet. Visst ska man minska på mjöl om man mår dåligt av det, men jag tycker att det vippat över till hjärnspöke.

Ja, det är min bild också. Ska vi värna om miljön ska vi ju äta mindre kött. Inte vräka i oss...
Svar på tråden Bröd- och mjölhysterin