När personen dött men ändå lever! Psykisk sjukdom...
Jag måste säga dig en sak TS. Ge inte upp hoppet! För 8 år sedan fick jag en psykos. Var inlagd i ett år i olika perioder även om sjukdomen varade längre. Det som hjälpte? Medicin som jag fick under lpt. Utan min far som gjorde allt för att jag skulle få vård hade jag inte varit där jag är idag. Tillbaka till jobbet heltid. Har flickvän som jag älskar och som nu även är gravid. INGEN förutom min pappa trodde jag någonsin skulle hitta tillbaka till ett normalt liv men det gjorde jag! Jag har förstått efteråt att det inte bara var jag som led. Mina yngre syskon samt resten av de närstående mådde fruktansvärt över det här. Så jag förstår verkligen hur det känns! Vi har pratat mycket om det. För dig är det ju tom en förälder. Gör allt vad som står i din makt för att det ges medicin under lpt. Sprutor kan man ge under tvång och behövs kanske bara varannan vecka.
Även jag kände i perioder att jag var med i en värld ala "truman". Även jag har läst psykiatri och använde det för att försöka prata mig fri. Om jag kan hjälpa dig med något så skriv!
När jag kom tillbaka till arbetslivet på deltid i början fick jag en ny arbetsplats. Väl där fick jag efter ett tag reda på att en kollega även hon haft en allvarlig psykos. Hon levde med vårdare i många år. Hon lever även hon ett normalt liv idag. Så som sagt.. det finns hopp!