![sweetcandy](/avatar/thumb/sweetcandy/024bd21d18e4bb36672a32abf568d74e.jpg)
-
Dag 14 idag :)eagle87 skrev 2015-02-22 21:05:43 följande:Vilken dag är du på? Jag fick pos på dag 10 Men vet inte om de fejk då tempen inte höjts lika mkt Som den brukar efter äl.
-
Har fått äta letrozol :)lotie skrev 2015-02-22 22:12:47 följande:Spännande:) vad gör du för behandling?
Tyvärr fick vi ställa in besöker, sonen blev magsjuk och kräktes i bilen påvägen in :/
Kl 13 öppnar dom telefonväxeln igen. Hoppas vi inte får sexförbud bara :(
Tror det blir för sent att komma in i morgon och kolla iom att jag fick pos nu på äl testerna -
Vi provade bisolvon en gång. Funkade inte för oss. Min vän prova, och blev gravid men fick tidigt mf tyvärr :/schober skrev 2015-02-23 07:31:45 följande:
Jag hänger på!
Fick precis mens efter andra försöket på första barnet, vilket gjorde att jag totalt bröt ihop eftersom jag hade ovanliga symptom (för mig) och två av testlagrets stickor visade svaaaaagt plus, men det var väl spökstreck då.
Jag har lite oregelbunden cykel på 35 - 40 dagar, så ÄL borde vara runt den 17/3, så det blir en låååååååångt väntan.
Är det någon mer som ska prova, eller provar, Bisolvonmetoden?
Läste att det kan ha motsatt effekt om man redan har tunt sekret. Blir då ogynnsamt för spermierna. Men vet inte om det stämmer :) -
Det har samma funktion. Läkaren sa fick att letrozol är bättre. Har mindre påverkan på kroppen då det går ur kroppen fortare än pergotime. :) och on jag förstått det rätt så kan man inte ta pergotime varje månad, men det kan man med letrozol då :)lotie skrev 2015-02-23 12:01:53 följande:
Är det samma som pergotime?
Jag har fått tid till privatklinik nu iaf. Kostar 1500:-/ besök så det kan ju bli en dyr historia för att få nr 3:(
Ska på första besöket iaf och undersökning sen får vi bestämma efter det.
Jag hoppas de gör vul då för är ungefär när jag ska ha äl så får jag se om det finns några. Men känns som en lång väntan.
Hoppas verkligen det går denna gången då jag slipper allt det!
Vet ju inte när bim blir då de är så oregelbundna. 31-35 dagar. När ska jag börja testa med äl-test då? Har 14 st:)
Om man läser på fass sida om letrozol är det egentligen en medicin man ger till patienter med bröstcancer! Men man ger så låg dos av det så det har en positiv påverkan för ÄL :)
Om du går in på linnekliniken.se så står det bättre förklarat där :)
Oj! Det var dyrt!! Vi bet 300kr/gång men jag har frikort (högkostnadsskydd) -
Absolut :) bara ligga på :))Elyssa81 skrev 2015-02-23 18:58:58 följande:
Nu är de väl lika starka eller hur? :)
Så kommer ÄL ske någon gång mellan nu och imorgon då?
-
Kan va :)Vattenglaset skrev 2015-02-23 23:12:11 följande:
När jag hade ÄL va jag jättesugen på sambon, men nu ca 4-5 dagar efter ÄL har jag ingen sexlust alls.. Känningar i nedre delen av magen och lite halvt illamående, kroppstemperaturen ökade med ÄL och har inte återgått till de normala än..
känner inte riktigt igen min kropp.. Kan det vara gravid-tecken redan??
Tyvärr ganska vanligt att man överspekulerar sin kropp och känner av mer än man normalt skulle gjort :/
I två år kände jag massa symptom, förutom en månad, då var jag gravid :P så nu går jag och väntar på att inte känna något istället haha
Men jag håller tummarna för din skull :) -
Absolut! Och det är ju lätt värt att prova :Dschober skrev 2015-02-23 15:47:03 följande:Ja jag har också läst det där om att det kan bli för tunt, men jag tror att man får avgöra lite själv och gå efter sunt förnuft. Att klämma i sig maxdos länge och inte ha koll på hur ens sekret är... nej det lär inte vara en hit faktiskt.
-
Innom 24-48 h "ska" man ha det då :)Elyssa81 skrev 2015-02-25 12:52:40 följande:
En fråga. Jag hade positivt på ÄL stickorna både i måndags och tisdags. Jättemkt smärtor i går i magen (som jag brukar). Kan det tyda på att ÄL var igår?
-
Jätte svårt! Och så går man och ältar det konstant och alla runt om säger "slappna av så går det"Elyssa81 skrev 2015-02-25 17:10:48 följande:
Tur att man har denna gruppen och dryfta sina frågor i. Min man tycker att jag är "besatt" ;).
Jag tycker att det är svårt att tänka på annat i och med att man har bestämt sig.
Tror vi prickade in hyfsat i alla fall med tanke på magsjukan så nu är det väl bara att hålla tummarna :).
Och nu bara för att jag har ett barn "så ska jag ju vara glad över honom istället" -.- som om jag inte är glad över det barn jag har!!
Håller tummarna för er :) bra kämpat trotts magsjuka! -
Låter absolut som nidd :DVattenglaset skrev 2015-02-25 17:30:40 följande:
Det är så himla bra att bolla med er goa töser!
Hade värdens mensvärk i gårkväll och i dag på morgonen. Men ingen mens.. Hittade lite rosa/bruna flytningar mitt på dagen idag som har försvunnit nu.. ont i ryggslutet hela tiden tycker jag..
Kan det vara nidblödning?
ÄL +7
BIM -7
Och mensvärk aktiva kan ju vara ägget sim fäster :)) Wee
Hoppas! Jag ska hålla tummarna för dig!!