• KaffeTös

BIM Mars 2015

lotie skrev 2015-03-11 20:52:42 följande:

Kan nån förklara vilken dag jag är på idag. Hade ägglossning förra fredagen. Räknas Ädagen som Äl+0 eller +1. Är idag Äl +5 eller 6? Samma med Bim är det Bim-8 idag?

Sen står det i appen att Bim är dag 1 i nästa cykel inte dag 35 som jag trott?!?

Du är på ÄL+5 idag om jag förstår rätt, är det någon som vet bättre så rätta mig gärna :) Ägglossningsdagen + 5 dagar efter det alltså. 

BIM är dag 1 i nästa cykel. En ny cykel börjar alltid på mensens första dag och pågår till nästa mensens första dag. Hur många dagar ifrån BIM du är det är svårt att säga då tiden mellan ÄL och BIM kan variera från alla, men vanligtvis är det cirka 14 dagar emellan. Denna period kallas lutealfasen. Vet du sedan tidigare hur många dagar det är mellan din ÄL och BIM så kan du räkna ut vilken BIM-dag du är på. Är det exempelvis 14 dagar så är du på BIM-9 om jag räknar rätt.

Som sagt, vet någon här att jag har fel så rätta gärna.  

• KaffeTös
    fruannie skrev 2015-03-11 22:42:58 följande:

Idag är de något svagare så antar att ägget släppt nu. Men vet inte riktigt heller hur jag ska räkna. Men lika bra att räkna att äl var i går så får bim bli två veckor från igår.

Har du haft nån äl känning någon av dagarna du har haft positivt?

Jag gjorde ett till ÄL-test på kvällen och då var det svagare. Vet dock inte om jag ska lita på det då jag druckit massor innan och kissat en timme innan, så jag tänkte testa idag igen och hoppas att det från igår stämmer, att det är svagare nu :)

Jag har känt lite i magen under dessa dagar, men svårt att säga om det verkligen är på grund av ägglossningen eller annat. Jag hade dock ganska ont i vänstra äggstocken dagen innan första stegringen.

Jag tänker iallafall också räcka äl från igår, så 14 dagar till bim. Däremot om jag ska följa mina tidigare cyklar så borde äl ha varit den första stegringen i söndags och mensen har alltid kommit 14 dagar efter det..
  • KaffeTös

Jag blir snart galen.. Idag är den 6e (!!) dagen med starkt positiva ägglossningstester! Vad är felet?! Släpper inte ägget? Hur ska jag kunna räkna ut ägglossningen nu när det har varit positivt i nästan en vecka?

Är så orolig för att ägget inte vill släppa och att det därför är kört denna månaden.. :(

• KaffeTös
    Fian88 skrev 2015-03-14 20:48:20 följande:

Kan inte dagarna gå lite fortare!! En vecka kvar tills teststart!

Kan bara instämma, tiden går för sakta! BIM den 22/3 men efter 6 dagar med positiva ÄL-test så vet jag inte riktigt hur jag ska räkna..
  • KaffeTös
    Fian88 skrev 2015-03-14 23:29:21 följande:

Jättemärkligt det där! Har du kollat upp vad det kan bero på?

Nej, jag har googlat runt lite och startat en tråd här på FL men inte blivit klokare av det :( mina ägglossningstester tog Slut igår och jag tänkte egentligen köpa nya idag för att fortsätta hålla koll men bestämde mig för att strunta i det. Min största rädsla är att ägget inte vill släppa men jag tänker låta tiden gå och testa mig med ett graviditetstest vid bim (det som egentligen skulle varit bim) så får vi se.
  • KaffeTös
    Annaba88 skrev 2015-03-15 04:25:55 följande:

Har du testat om du är gravid då? om du blivit gravid redan förra månaden?

Ja jag testade när jag haft positivt i fyra dagar men det visade inget så det tror jag inte. Kan ju dock ha varit för tidigt att mäta hcg för ett gravtest men jag vet att äl-tester kan ge utslag på det med mycket tidigare. Tänker iallafall avvakta tills senare i veckan.
  • KaffeTös
    Miaomiao skrev 2015-03-15 11:40:09 följande:

Testade idag på BIM-3 OCH JAG ÄR GRAVID! Lyckan är total! Hoppas nu ar det går vägen den här gången!

Grattis!! Har du fått missfall tidigare? Det har jag och jag kan bara föreställa mig hur orolig jag kommer bli när jag plussar igen, men jag har lovat mig själv att tänka positivt och njuta av graviditeten. Gör det du med!
  • KaffeTös
    MelinaG skrev 2015-03-15 14:44:52 följande:

Här är det BIM-7 och blir också knäpp av att inte veta. Tänker dock vänta tills minst BIM, så stor risk för tidigt missfall annars och känns som onödig besvikelse.

Hur långt tror du att du klarar att hålla dig? 

Här är en till på BIM-7!

Jag tänkte vänta med ett test till BIM-4 ungefär, på onsdag alltså. Det var då jag plussade vid förra graviditeten (som dock slutade i mf i v8-9)
  • KaffeTös
    MelinaG skrev 2015-03-15 15:05:25 följande:

Spännande! Håller tummarna för dig, så får vi se hur länge jag klarar att vänta med att testa. Planen är lördag, men om det blir så är ju en helt annan femma... 

Sist när jag plussade på BIM-4 så kom Teststrecket upp direkt före kontrollstrecket och var lika starkt som kontrollstrecket, tänkte då att jag haft ägglossning tidigare än vad jag trodde då även det digitala visade "gravid 3+" så egentligen plussade jag kanske sent, men BIM var uträknad baserat på alla mina tidigare cyklar så det var väl lite annorlunda den månaden. Kan ju hoppas att jag får ett starkt plus denna gången med :)
  • KaffeTös
    lotie skrev 2015-03-16 20:04:30 följande:

Någon som ska testa imån?:)

Jag är sugen på det! Men det är egentligen väldigt tidigt för min del. BIM-5 (ÄL+9) imorgon tror jag. Helst hade jag testat varje dag fram till bim men jag har försökt lova mig själv att inte bli helt testtokig ;)

Det känns dock inte som att det har tagit sig denna månaden. Känner nästan ingenting förutom lite ont/ilningar i blygdbenet och sist jag plussade hade jag enormt ont i brösten och lite mer symptom :(
  • KaffeTös

Vaknade upp med massa molvärk men det kan ju vara mensen som visar att den är på intåg eller något annat "vanligt". Känner inte något annat så jag tror tyvärr inte det har tagit sig denna gång :(

Och förresten så ser jag något svagt på båda era, håller tummarna! :)

• KaffeTös

BIM idag men ingen mens ännu. Är dock väldigt osäker på när BIM är egentligen då jag fick positiva ägglossningstester så många dagar i rad.. har haft lite mensvärk i helgen så jag tror mensen är på intåg tyvärr.

Svar på tråden BIM Mars 2015