• KaffeTös

BIM Mars 2015

Hej! Jag hoppar gärna in här. Positivt ÄL-test nu idag och BIM den 22 mars tror jag. Hoppas att det tar sig denna månad!

Jättekul med alla plus här redan, grattis!

Plussade i december på BIM-3 men fick missfall i vecka 8 i januari som resulterade i MA med massa cytotecbehandlingar som inte fungerade (vilket drog ut på tiden) så det blev tillslut en skrapning ca 3v efter missfallet :( Fick mens förra månaden, första sedan missfallet, så denna månad hoppas vi på ett plus :D

• KaffeTös
    canada skrev 2015-03-09 10:28:34 följande:

Behöver er hjälp, vad tror ni om denna bild ? Fick med ett test när jag köpte äl tester så vet inte riktigt hur man skall tolka det, är på BIM -2

Du är gravid! Grattis!! :)
  • KaffeTös

Ni här inne som kör/har kört med ägglossningstest. Hur många dagar har ni stegring? 

Jag fick mitt första positiva (teststrecket var STARKARE än kontrollstrecket) i söndags, fick sedan positivt även igår som var ännu starkare än söndagens och idag var det lika starkt fortfarande! 

Vill inte ägget släppa eller vad är det frågan om? Hur ska jag räkna ut ÄL nu? Räknar man att ägget släpper upp till 48h efter det första positiva så har det gått mer än det nu ju och testen är fortfarande starka, om inte starkare.. 

Har ägget släppt redan, vilket det borde om man räknar upp till 48timmar, så ska ju testerna inte ge utslag längre?

• KaffeTös
    fruannie skrev 2015-03-10 18:01:26 följande:
    Fan jag har precis lika dant. Blir så förvirrad hade klart positivt i lördags då teststrecket var starkare och sedan varje dag sen dess alltså både sön, mån o tis så har strecken varit lika starka. Fattar inget! Har inte känt direkt nån värk heller som jag brukar.
    Oj, då har du ju haft 4 dagar! Har hört att det kan bero på lite olika saker, antingen väldigt högt LH och att man då stegrar längre, eller PCO eller graviditet (vilket kan ge utslag på ägglossningstester). Har du tagit ett gravtest?
  • KaffeTös
    sweetheart80 skrev 2015-03-10 19:31:51 följande:

Jag hade positiva äl i 3 dagar. Sista dagen va det aningen svagare och det va den dagen jag hade äl enligt tempningar fertility friend. Så mitt stämde från första starkaste testet. Men så började jag testa dag 14 i cykeln och äl dag 16. Har cykel på 28dagar

Tack för svaret! Skönt att någon mer haft tre dagars positivt, de jag pratat med har bara haft en eller två. Hoppas att det är svagare imorgon så jag vet att ägget släpper eller har släppt, det är mest det jag är orolig för.
  • KaffeTös

Håller tummarna för er också! Vi har också lyckas pricka in dagarna så jag hoppas att det tar sig.. Ja det känns som att det är en evig väntan! Nu får gärna dagarna gå fort fram till BIM ;)

• KaffeTös
    fruannie skrev 2015-03-10 18:01:26 följande:
    Fan jag har precis lika dant. Blir så förvirrad hade klart positivt i lördags då teststrecket var starkare och sedan varje dag sen dess alltså både sön, mån o tis så har strecken varit lika starka. Fattar inget! Har inte känt direkt nån värk heller som jag brukar.
    Hur har det gått för dig? Hade du positivt äl-test idag med? Det hade jag, lika starkt nu i fyra dagar och jag undrar hur tusan man ska räkna ut äl då?! :/ 
  • KaffeTös
    sweetheart80 skrev 2015-03-11 13:35:39 följande:
    Jag tog det starkaste testet och räknade 48Tim fram och det stämde med tempen med appen fertility friend som oxå satte den dagen som äl
    Problemet är att jag har svårt att räkna ut vilken dag det varit starkast då de tre senaste dagarna har varit precis lika starka! Lite svagare den 8/3 kan jag se, men de tre senaste har varit lika starka. Nu har de torkat lite dock så det ser ut att vara en liten skillnad men "färska" har de varit precis lika starka..Hoppas verkligen på ett svagare imorgon så jag vet att ägget släppt! Har läst att ibland släpper inte ägget och då kan det bli såhär.. det hoppas jag verkligen att jag slipper :( 

Vi ligger i för fullt (haha) så jag tror ju inte vi missar det så sätt, men som sagt, att ägget inte släpper är min oro.. 

• KaffeTös
    Fian88 skrev 2015-03-11 13:50:38 följande:
    Det nedersta ser helt klart starkast ut! Hoppas det är svagare imorgon
    De tidigare har ju torkat, vilket det nedersta inte har då bilden är tagen direkt efteråt, så jag misstänker att det kommer se likadant ut som de tidigare om några timmar. Håller iaf tummarna :)
  • KaffeTös

Här är alla bilderna tagna relativt färska. Kanske lättare att jämföra styrkan innan de torkat. Kan dock inte direkt se någon större skillnad mellan dessa tre. 

Svar på tråden BIM Mars 2015