• HCS

BIM Mars 2015

halo83 skrev 2015-03-09 20:09:42 följande:

kan plötslig yrsel vara ett grav symptom?

Ja, har jag haft vid tre av fyra grav. Dock är jag det ibland innan mens också utan att vara gravid...
  • HCS
    ecmov skrev 2015-03-09 20:46:48 följande:

Hej allihop!

Jag sitter i en knepig situation! Igår, på BIM+1, tog jag ett gravtest, en uatv den digitala sorten från ett märke som heter Tent4 och en vanlig sticka från Testlagret, det digitala visade ett plus och vi blev eld och lågor här hemma! Men den vanliga stickan var negativ!? För att vi ville vara helt på den säkra sidan testade vi idag med (på BIM+2) med ClearBlue Plus och ett utav Testlagrets vanliga stickor, båda dessa visade negativt.. Mensen har ännu inte kommit. Jag har under ca 1 veckas tid haft molvärk och spänningar i "tjejmagen". Sedan i fredags fått som yrsel och illamående under eftermiddagen varje dag.

Jag vet själv inte vad jag ska tro. Vill så gärna hoppas, men samtidigt är jag så rädd för att kroppen spelar mig ett spratt.. Vad tror ni alla?! Min mens brukar vara väldigt punktlig. Och jag brukar aldrig ha mensvärk flera dagar i förväg.
    Ja, det är tyvärr bara att vänta ett par dagar och se. Har du testat idag?
  • HCS
    sowe81 skrev 2015-03-10 08:29:24 följande:

Jag tror att det kanske tagit sej den här månaden. Tog ett test imorse (äl+9), o jag ser nåt jättesvagt. Hoppas hoppas det verkligen är nåt o inte bara inbillning. Har tagit många tester senaste 1.5 året (3 graviditet som slutat i ma/MF) o alla ggr jag kunnat ana nåt tidigt har det varit på riktigt. Så jag hoppas verkligen det är så nu med.

Håller tummarna! Har också fått svaga på äl+9 då det varit något!
  • HCS
    minaday skrev 2015-03-11 07:46:04 följande:

Vad tror ni? Man skulle läsa av testet inom 30 min men skulle redan efter 5 kunna se resultatet, dock kom inte andra strecket upp innan 20 min, så inom tiden men ändå lite sent eller?

Då är det tyvärr negativt.. Ett positivt resultat skulle kommit upp inom 5 minuter. Jag har också fått färgade streck efter att tiden gått ut och sedan mens.. Tyvärr. Såg inget på ditt cb heller..
  • HCS
    sowe81 skrev 2015-03-11 10:55:36 följande:

Jag tror minsann det tatt sig :) äl+10 så tidigt men tog igår också o det är starkare idag.

Ser, GRATTIS!!
  • HCS
    minaday skrev 2015-03-11 07:46:04 följande:

Vad tror ni? Man skulle läsa av testet inom 30 min men skulle redan efter 5 kunna se resultatet, dock kom inte andra strecket upp innan 20 min, så inom tiden men ändå lite sent eller?

Jag fick ett streck på acos preg förra månaden. Ett streck som kom upp inom 30 minuter skulle vara ett positivt resultat, mitt blev starkare efter 20 minuter så det syntes och gick att få med på bild. Jättebesviken sen när det blev negativt på cb digital..
  • HCS
    sweetheart80 skrev 2015-03-11 13:31:48 följande:

Hej. Lite nyfiken på en sak. Hade sista mens 19/2 och är på dag 21 i cykeln. Har 28 dagar normalt. Varför saknar kalendern appen dag 29som bim? Borde det inte vara dag 28??

Förstod inte riktigt...

..men har du 28 dagars cykel så är ju dag 1 första blödningsdag och då är sista dagen i appen dag 28 och bim den 29e dagen är dag 1 på nästa cykel. Den dagen då du inte vill att mensen ska komma...
  • HCS
    Marty88 skrev 2015-03-11 16:37:27 följande:

Nä, men hörni... Är det ett plus jag ser? Eller alltså.. Jag ser ju ett plus, men jag kan liksom inte fatta det!? Inget aktivt försök från vår sida, utan mentaliteten "händer det så händer det", har fått råda... Men shit! Jag är typ i chock, magsmärtorna jag haft verkar visst vara ett symptom ändå... ;) Och oturligt nog jobbar sambon till sent ikväll, hur ska jag låta bli att kunna berätta över sms? Hur ska jag berätta när han kommer hem? Hur ska jag kunna vara tyst när jag träffar mamma ikväll?! Hjälp mig! Jag är i chock, haha! :D

Härligt GRATTIS! Ja du, det där med att hålla tyst är inte min starka sida heller..
  • HCS
    canada skrev 2015-03-12 11:29:28 följande:

Alltså igår var BIM o det kom lite blod. Trodde det va kört men idag försvann mensen och jag köpte ett test, förbannade mig själv för att vara så hoppfull fortfarande, hem o testade trots att det inte är morgon urin. Och minsann ett stort fett plus efter 14 månader. Så ge inte upp alla ni där ute man får faktiskt hoppas, eller hur :))

Stort grattis till dig!
  • HCS
    sowe81 skrev 2015-03-14 20:04:43 följande:

Beror ju också på vilket test man använder. Jag fick streck på graviditetskollens stickor redan i tisdags och ett mkt klart pluss på cb+ i förrgår. Igår visade RFSU digitalt minus och idag RFSU sticka ett mkt svagt streck. Har hört av fler att RFSU inte alls visar så tidigt. Så har du använt dom är hoppet inte ute iaf.

Hur många dagar efter äl var det du fick positivt med graviditetskollens test? Nyfiken då jag själv köpt därifrån denna gång!

Grattis till plusset!
Svar på tråden BIM Mars 2015