• Elyssa81

BIM Mars 2015

tuggummigirl skrev 2015-02-18 20:31:27 följande:

Du gör nog klokast i att testa äl varje dag eftersom du kan missa dagen för äl annars. .äl har man bara 1 dag ägget finns där i 24 timmar ungefär men spermierna leve ju längre så man gör även klokast i att mysa dagarna innan.

Men blir det inte successivt starkare under flera dagar eller går det från noll till hundra direkt?
  • Elyssa81
    camifranky skrev 2015-02-18 23:05:07 följande:

Hej! 

Jag tänkte hoppa in här. Fick min mens idag, så detta blir försök nr 8. Börjar kännas tungt nu. Jag är snart 24 och min sambo snart 26, detta blir vårt första. 

Hur ska man göra för att öka sina chanser? Jag är normalviktig, tränar regelbundet, får daglig motion utomhus, röker eller snusar inte, äter hälsosamt. Min mens är relativt regelbunden på ca 27 dagar. Ska man gå ett steg längre och skippa kaffe, alkohol, och bara äta ekologisk mat som inte är halvfabrikat/processad? Jag vet ju inte hur lång tid det kan ta och vill kanske inte vara för strikt jämt. Måste ju må bra psykiskt också. 

Ska vi tänka på att inte ha sex för ofta? Ska jag tänka på att inte ha datorn på magen och inte duscha för varmt eller ta varma bad eller basta för att spermierna vill ha svalt för att leva? Hur gör ni? Vad kan vi göra fel?

Har hört att mycket sitter i huvudet och att man bara ska släppa det så kommer det. Men det är ju rent av omöjligt. Finns inte en chans att jag bara kan släppa det och inte tänka på det. Spec inte när sambon påpekar och undrar, blir ledsen varje månad då mensen kommer. 

Behöver prata av mig, höra att det inte är något fel utan att detta är normalt. 

Bim för mig blir 17/3. 

Jag har ingen egen erfarenhet men bara en tanke: har du testat ÄL-stickor? Jag har också hört att man ökar möjligheterna genom att försöka pricka ÄL- precis och att mannen då inte kommit på några dagar innan.

Men som sagt. Jag vet eg. inte.
  • Elyssa81

Det verkar som att ÄL kan vara på gång snart och nu har hela familjen magsjuka. Fy vad segt. Svårt att tro att det blir ngt sex den här helgen :(. Så surt!

• Elyssa81

Här är en bild på ÄL-test. Den gröna var igår och den rosa idag. Färgade strecket var mycket starkare igår. Kan det tyda på att ÄL redan varit även om strecken inte varit lila starka? Nu har jag känningar; molande i magen och bröstspänningar som jag brukar ha vid ÄL.

• Elyssa81

Nu är de väl lika starka eller hur? :)

Så kommer ÄL ske någon gång mellan nu och imorgon då?

• Elyssa81
    sowe81 skrev 2015-02-23 20:46:37 följande:
    Inom 48h skulle jag säga smile1.gif
    Ah så lång tid. Tror vi tar ett uppehåll imorrn i alla fall. Kan ju inte behöva sexa varenda kväll :).
  • Elyssa81

Jag har ju varit gravid två gånger förut och har haft mycket mindre symptom då än i vanliga fall, eller hur man ska uttrycka sig.

Jag har i vanliga fall mycket menssmärtor, pms och svullen mage och allt man kan tänka sig, men de två gånger jag varit på smällen har det varit mycket mildare.

• Elyssa81

En fråga. Jag hade positivt på ÄL stickorna både i måndags och tisdags. Jättemkt smärtor i går i magen (som jag brukar). Kan det tyda på att ÄL var igår?

• Elyssa81

Tur att man har denna gruppen och dryfta sina frågor i. Min man tycker att jag är "besatt" ;).

Jag tycker att det är svårt att tänka på annat i och med att man har bestämt sig.

Tror vi prickade in hyfsat i alla fall med tanke på magsjukan så nu är det väl bara att hålla tummarna :).

Svar på tråden BIM Mars 2015