Inlägg från: sweetcandy |Visa alla inlägg
  • sweetcandy

BIM Mars 2015

Jag följs gärna åt :) min mens kom precis!

Vi har försökt med syskon i ett år nu.

Har PCO och hade endast 4 ÄL förra året, så nu ska jag börja med Letrozol :))

• sweetcandy
    Lorainz skrev 2015-02-10 15:10:30 följande:

Ojj bara 4 ÄL? Då ska jag hålla tummarna extra hårt för din skull! :)

Elyssa81 skrev 2015-02-10 13:57:03 följande:

Jag hänger gärna med här. Första försöket på barn nr 3. Mina barn är 5 och 8 år gamla.

Tog ut spiralen för två veckor sen och mensen kom igår. BIM 10 mars.

Hur många försök tog det för att bli gravid med dina tidigare barn? :)

Tack :) hoppas att letrozolen ska ändra det :) så vi får några fler chanser! Det tig ca 2 år att få till sonen, fast utan hjälp då.

Nu har vi precis gjort utredning och allt ser bra ut utom min äl då
  • sweetcandy
    eagle87 skrev 2015-02-12 13:36:06 följande:
    Hej har oxå pcos men regelbunden mens, har försökt ca ett år, första försök med letrozol nu, bim 9/3 :)
    Va spännande med en till som kör första försöker med letrozol :) jag har någorlunda regelbunden mens, som oftast är den på 33 dagar, men ibland spårar den ut och hår upp på 40-54 dagar :P

Lycka till :D
  • sweetcandy
    pepparkakan skrev 2015-02-12 11:31:35 följande:

Jag hänger gärna på här!
    BIM 9/3 tror jag, kan komma att ändras beroende på när ÄL kommer. Har oregelbunden mens sedan spiraluttag i oktober så jag testar just nu med ÄL-stickor (är på dag 12, fick på dag 22 sist). 
    Längtar så jag håller på att spricka!! Försöker att inte tänka på det så mycket men hur lätt är det? Vill bara ha mitt plus NU men det känns som om det aldrig kommer hända mig. Första barnet, känns overkligt att ens vara igång och försöka :)

Ska bli roligt att följas åt! Hoppas på många plus i tråden!

Det går typ inte att inte tänka på det Hahaha!

Spännande med första <3
  • sweetcandy
    Elyssa81 skrev 2015-02-12 19:55:41 följande:

Hur ska man tänka. Mellan ägglossning och BIM kommer jag att vara i fjällen med kompis och familj. Jag vill inte avslöja att vi försöker få en till. Jag tänker att alkoholen avslöjar mig. Ska man avstå från alkohol direkt? Vad gäller?

Bästa är såklart att avstå, men det är nog ingen fara om du dricker med måtta :) lev som vanligt säger dom flesta. Dom första veckorna i en grav delar man dessutom inte blod med embryot om det skulle tagit sig :)
  • sweetcandy
    lotie skrev 2015-02-13 08:21:31 följande:

Dom är 3 och snart 1 år och vi ville ha en till innan jag börjar jobba igen men det gick inte nu:(

Vi hade samma tanke! En till innan det är dags att börja jobba! Men det gick inte :/
  • sweetcandy
    Becca88 skrev 2015-02-15 11:59:01 följande:

Är det någon som testat apiforce bidrottninggele? Åt det när vi försökte med andra barnet och då vart jag gravid på första försöket, men vet inte om det var pågrund av tabletterna det gick direkt. Nån annan som haft positivt effekt av de?

Har en vän som prova det och blev gravid :D
  • sweetcandy

Kan ni inte berätta lite om er själva? :) så kul att veta lite om sina "medsystrar"

Jag kan börja :)

Sofi heter jag! Jag är 27 år, bor i Riala(Norrtälje) är gift med min man Patrik. Och tillsammans har vi James 1,5år.

Vi bor i en villa ute i skogen och har 3 katter och 2 vattensköldpaddor.

Vi har försökt i 1 år nu med syskon och jag har precis börjat med min första letrozolkur då jag har utebliven ÄL :)

• sweetcandy

Idag tog jag sista letrozol tabletten och nu har även min mens slutat för denna gång :D en vecka kvart till VUL för att se om det blev några äggblåsor av detta :)

Svar på tråden BIM Mars 2015