TSH - behöver input
Vi försökte i ett år att bli gravida. Mitt tsh låg på över 3 länge. Frågade min Vc läkare gång på gång om värdet var ok för en lyckad graviditet. Hon riktigt skrattade åt mig (nu i efterhand förstår jag väl att det var i nervositet av okunskap). Fick brev hem att mina prover var bra. Jobbar på sjukhuset så jag kunde gå in och kolls exakta värden. Kollade också vad Kvinnohälsan rekommenderad i Östergötland. De vill att
Man ska ligga under 2,5. Många ställen i Sverige vill de under 2 för en lyckad graviditet.
När jag ringde och sa det till min läkare ringde hon upp bakjouren på kk gick det bekräftat vad jag sa. Tog ca 3 månade innan mina prover var helt stabiliserade efter medicin justering av levaxin innan vi fick vårt plus. Precis innan vi skulle börja utredning.
Nu blev vi gravida på naturlig väg. Fått höja dosen under graviditeten då värdet höjdes till 4. Nu ligger det på 1,5. Tänker att det borde väl vara lika viktigt vid en ivf, om inte viktigare för att gå behålla embryot, att värdena är exakta. Hoppas du får bolla dina funderingar med en kunnig läkare!!
Lycka till!!!!