• Moolie

Kanske ska bli eventuellt en plastmamma

var ALLTID trevlig mot bio-mamman. Och om du hanterar barnet så tänk "vad skulle hon säga" eller "hur skulle detta återberättas för henne".

Är själv bonusförälder sedan fem år tillbaka. :) Vi är som katt och hund. Hon har börjat anstränga sig. Men efter fem år av plågande från hennes sida och fyra "vi lägger det förflutna bakom oss" är jag långt ifrån beredd att släppa mitt försvar.

Men nu är vi själva gravida och hon vet väl att jag inte går någonstans. :)

Men ska åter igen poängtera att man ALLTID tjänar på att vara "the good one". :)

• Moolie

och, kalla dig ALDRIG mamma. När jag ringer fritids säger jag alltid barnets namn och att jag tillhör barnet. Sen är det upp till barnet att ge dig en titel. :)

• Moolie
    Greenlollipop93 skrev 2015-02-10 08:29:56 följande:

Hej allesammans! 

Vill tacka för alla tips och alla som svarat. Ska verkligen ta era tankar och tips till mig. Kommer naturligtvis, ta en dag i taget, vara mig själv och inte se mig själv som mamma. NU, dock visar det sig att barnet själv har sagt " Min Malin" till sin far när han visat bilder på mig.  (Jag heter Malin.)

Så det börjar kännas som en bra start. Och jag kommer avvakta situationen och se hur alla agerar och sedan efter det, får hon avgöra själv vad jag har för roll i hennes liv.

Hon är 3 år. 

Har någon något mer tips, var inte rädd för att dra fram det i så fall.

Kram och kärlek, till alla. 

Vilken bra start!!! :D Grattis!!
Svar på tråden Kanske ska bli eventuellt en plastmamma