Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Umgänge/adoption

Vad gör du för att uppmuntra umgänge? Kan och får han ha barnen mer hos sig?

Din man kommer inte att få adoptera så länge pappan vill vara pappa och så länge han vill ha umgänge med sina barn.

• Anonym (...)
    Anonym (Mamma) skrev 2015-02-07 11:44:41 följande:

Biopappanu kommer inte att ge upp i första taget trots hans oengagemang. Han tänker aldrig på barnens bästa, att det är bra med ytterligare en engagerad vårdnadshavare om det skulle hända mig något. Han vill inte förlora sin papparoll som han ju i min mening redan har gjort.

Biopappan gick med på att avsäga sig vårdnaden för 1,5 år sedan för att slippa kontakten med sjukvård och skola som ju regelbundet måste ske pga diagnoserna och problematiken hos den yngsta.

Han har ju umgänge. Vad gör du för att barnen och han ska ses så ofta som möjligt?
  • Anonym (...)
    Anonym (Mamma) skrev 2015-02-07 11:51:33 följande:
    Då är det ändå som jag misstänkt.

Jag erbjuder umgänge som han tackar nej till och sen så påstår han att det går långt emellan umgängestillfällena.

Jag har inga planer att hålla barnen undan helt ifrån honom även om en adoption hade gått igenom, det är upp till dom om dom vill träffa honom men kan ju säga som så att när han självmant skjuter upp umgänget och inte anser det lönt att ses en ledig dag (dagumgänge) så har han sabbat för sig själv då barnen känner sig svikna.
    Får han ha barnen när han vill eller är det du som bestämmer?

Varför tillåter du enbart dagumgänge?
Svar på tråden Umgänge/adoption