Inlägg från: uglygodcilla81 |Visa alla inlägg
  • uglygodcilla81

Lärde sig gå sent - hur gick det sedan?

Min gick inte vid 18 månader, visade sig att han hade en konstig hjärnskada :( nu är han 28 mån och går ej än.

• uglygodcilla81

När märkte ni av epilepsin? Fundera på om det har ngn anknytning till vaccinet? Vår pojke blev sjuk efter ettårssprutan. Sen om det verkligen fanns ett samband vet jag ju ej. Men det finns de som blir sjuka av sprutor...

• uglygodcilla81
    tvekan skrev 2015-02-07 20:44:37 följande:
    vilket vaccin vill du koppla till epilepsin? Finns inga som helst samband. 
    Trodde innan blint på att de enda biverkningarna av vaccinet var feber och prickar. Nu är jag inte lika säker. Det mörkas nog en hel del.
  • uglygodcilla81
    tvekan skrev 2015-02-07 21:21:11 följande:
    Mörkas av vem och varför? Du får gärna komma med tillförlitlig källa på det du påstår/antyder. 
    En sak jag undrat över är varför man inte vaccinerar barn med vissa hjärnskador. Om det nu inte påverkar hjärnan det minsta...
  • uglygodcilla81
    lima skrev 2015-02-07 23:23:44 följande:
    Hur visade sig hjärnskadan då? Hade ni funderingar på att allt inte var som det skulle eller var det bara gången som var sen?
    Han var helt normal fram tills ett år, tidig med att krypa och att stå och väldigt driven. Sen tyckte vi att han tappade en del, men trodde bara att han blivit feg! Skakig blev han, Skelögd och otroligt gnällig och ängslig och rädd av sig. Tappade ögonkontakt och lite sociala färdigheter. Lärde sig aldrig prata. Därför gjordes undersökningar vid 18 månaders ålder och då såg man att hjärnan var skadad! Vid 24 månader verkar hjärnan läka igen, och han har slutat skela och bör bara bättre och bättre.

Hoppas det inte är någon fara för ert barn!! Har de gjort MR?
  • uglygodcilla81
    tvekan skrev 2015-02-08 11:05:30 följande:
    Vilka vaccin syftar du på??? Du får gärna komma med en källa på det. Mig veterligen är hjärnskador ingen kontraindikation för att få vaccin. 
    Konstigt att vår pojke inte fick vaccin då pga okänd hjärnskada! Källa: erfarenhet från möte med bvc-läkare
  • uglygodcilla81
    lima skrev 2015-02-08 11:59:15 följande:
    Det låter jobbigt. MR är gjort och då hittades ingenting onormalt. Låter jobbigt med er situation och svårt när han var så framåt innan 1 år. Kan han gå någonting alls?
    Han går bättre och bättre, och ibland när han är på humör har han tagit upp till 10 steg själv :) han håller en i lillfingret när han går, behöver bara pyttelite stöd och kanske mest trygghet...

Vad säger neurologerna om ert barn än så länge? Kanske bara sen med gången! Du skrev om egna funderingar, vad tror ni?
  • uglygodcilla81
    tvekan skrev 2015-02-08 19:51:09 följande:
    Alltså MPR vaccin (mässling, påssjuka, rödahund). Hjärnskada är inte kontraindicerat med MPR-vccin, läs på fass om du inte tror mig. Han fick inte immunsupprimerade läkemedel eller kortikosteroider, det kan vara en anledning till att man inte får MPR. Eller ifall han hade nedsatt immunförsvar eller immundefekt?
    Nope, inget av det!

Låter som om du är sjukvårdskunnig.
  • uglygodcilla81

Vi har tagit beslut att inte vaccinera våra barn mer pga hjärnskadan. Läkarna vi pratar med säger inte emot... Vissa verkar off-the-record också emot vaccin när vi berättat om vårt beslut.

Svar på tråden Lärde sig gå sent - hur gick det sedan?