• Elfia

IVF/ICSI februari 2015

Gosmos skrev 2015-03-25 21:38:59 följande:
    Nja, jag vet inte. Känner ju saker i hela kroppen mest hela tiden så jag är nog oförmögen att känna symptom. Jag var ju även rätt säker på att jag var gravid förra gången med så jag litar inte på mej själv. Om jag ska pressa fram symptom så hade jag metallsmak i munnen igår ;)

Hoppas påskharen kommer med något fint åt dig i år :)
    Jag förstår. Jag försöker att inte överanalysera allt för mycket. Svårt ibland. Åh! Tack du snälla. Det hoppas jag med, att vi båda får de positiva nyheterna vi längtar efter :)
  • Elfia
    Gosmos skrev 2015-03-26 12:44:20 följande:

Nu blöder det här.

Dag 22. För tidigt för mens så kanske ett oerhört tidigt missfall. Eller vanlig jävla mens.

Är medveten om att det kan blöda när man är gravid men hur troligt är det? Inte särskilt.

Så oerhört besviken.

Nej :( vi får hålla tummarna på att du är gravid och att du råkade vara en av de som blöder under graviditeten. Tycker du ska ringa kliniken och kolla med de vad de tycker du ska göra i detta fall, så att du känner dig "lite lugnare"

Styrkekram
  • Elfia
    Gosmos skrev 2015-03-27 16:14:37 följande:

Nej missfall är det väl inte eftersom jag har helt vanlig mens, tidig för all del men jag har ingen anledning att tro att jag vore någon på miljonen som är gravid trots riklig mens fem dagar efter FET. Om stackarn hann fastna så åkte hen nog ut nu i alla fall. Om jag ringer kliniken säger dom att jag ska vänta till testdagen 6/4 och att inget är säkert förrän då, så jag besparar dom och mig det samtalet.

Nej vad tråkigt att läsa :( hur mår du gosmos? Hur går det?

Kram
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-03-25 20:45:32 följande:
    Ja jag börjar bli väldigt otålig :P

Ja, det blir ostimulerat FET :)
    Hur går det för dig Madeleine? Har du fått kommit igång med FET ännu? :)
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-03-29 16:55:47 följande:
    Mensen kom idag sådär nästan en vecka sen :P Så imorgon ska jag ringa kliniken och sen är det bara att börja testa med ägglossningsstickor :)

Hur går det för dig med ruvandet? :)

Vilken dag är du inne på?

Kram
    Vad gott för dig att du får komma igång! Kan det vara vaggisarna som försenar mensen tro?

Rv 7 idag, testdag om en vecka men troligtvis så testar jag en dag före pga att jag jobbar natt på td och känner att jag behöver vara hemma den dagen ifall det blir negativa besked. Men jag lever på hoppet tills dess och är förvånansvärt lugnare än jag trodde. Klart man längtar dock. Vill ju inget annat hellre än att få det efterlängtade plusset samt att pyret ska stanna i minst 36 v :)

Lycka till. Håller tummarna för att det ska gå vägen denna gång :)

Kram
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-03-29 16:55:47 följande:
    Mensen kom idag sådär nästan en vecka sen :P Så imorgon ska jag ringa kliniken och sen är det bara att börja testa med ägglossningsstickor :)

Hur går det för dig med ruvandet? :)

Vilken dag är du inne på?

Kram
    Föresten, vad hade du för symptom runt denna tiden sist? Och runt testdag?

Det ända jag har är STORA tuttar och ömma. Det har jag haft sedan behandlingen med sprutorna. Ömheten är inte lika hemsk som innan dock. Sedan kan jag känna en lindrig mensvärk när jag vaknar på morgonen. Men så fort jag reser mig försvinner den. Annars känner jag absolut ingenting. Precis som vanligt. Svettas lite mer och har gått upp vikt lite pga ökad aptit men så har jag i perioder så det ser jag inte som något symptom.

Vet ej ifall det är bra eller dåligt att knappt ha några symptom. Men som sagt jag är optimistisk tills motsatsen bevisad :)
  • Elfia
    Gosmos skrev 2015-03-29 20:57:09 följande:
    Har börjat hoppas igen. Blödde i tre dagar. Det har jag ju gjort vid vanlig mens mednågon gång så jag orkar knappt med mig själv som tar det som ett gott tecken. Har bestämt att testa på onsdag och först då ger jag upp helt. Tills nästa cykel så klart ;)
    Håller tummarna :) hoppet är det ända man har i sådan här situation.

Kram
  • Elfia
    V83 skrev 2015-03-29 22:51:51 följande:

Så härligt att läsa att det finns hopp Gosmos! Håller fortsatt tummarna!

Jag vet inte hur ni känner det men det här med att försöka bli gravid kan göra en fullt fungerande harmonisk person mer än lovligt galen. Det är liksom fullt fokus på cykeln, hormonerna, små tecken och icketecken etc. Jag har aldrig känt mig så oengagerad på jobbet, i mitt hem eller i mina sociala relationer som de senaste två månaderna. Har mest känt mig som en labil knäppgök som väntar på att de dryyyga dagarna ska gå. Svårt att njuta av tillvaron i nuet.

Jag håller med! Man tappar bort sig själv lite i detta. Mår som bäst fysiskt nu under ruvardagarna. Men det tar en hel del på psyket att gå och undra och helst vilja ha svar igår. Är halvvägs till testdag och denna vecka har känts som en evighet. Jag njuter "för stunden" emellanåt och det känns ju bra.

De andra två veckorna med sprutor, VUL och ingrepp, de tog väldigt hårt på både kropp och knopp. Har aldrig känt mig så frånvarande från verkligheten som då. Kan inte riktigt påstå att jag är fullt närvarande nu heller även fast jag känner mig lite "lugnare" och optimistisk. Jag saknar att fullt njuta av tillvaron i nuet och hoppas vi kan göra det väldigt snart igen!!
  • Elfia
    Filli89 skrev 2015-03-30 19:09:14 följande:

Tjejer hur länge tar man sprutorna ? Innan äggklock?

Det är väldigt olika, beror helt på hur hög dos du sprutar och vad ditt blodprov säger samt vad äggblåsorna visar på VUL
  • Elfia
    Gosmos skrev 2015-04-05 08:52:38 följande:

Hur går det Elfia?

Minus även idag, visste jag väl redan. Att det ska vara så svårt att få ett barn??? Känner mig uppgiven och så ledsen! Hur går det för dig gosmos?

Ringde kliniken precis och meddelade resultatet och vill veta ifall jag kan sluta med lutinus. Visst kan jag väl det om det visar minus på testdagen? Finns väl ingen anledning att fortsätta ifall jag ej är gravid?

Får rosa blödningar hela tiden men det känns som att mensen inte riktigt kan komma utan bromsar. Tänker mig ifall vagitorierna spelar ett spratt där? De lär väl inte ringa mig förrän efter påsk, på tisdag och meddela detta men jag måste ju veta nu!!!
  • Elfia
    Gosmos skrev 2015-04-05 09:51:45 följande:

Nej Elfia! Jag tycker det borde gått bra för dig när det gick dåligt för mig! Vagetorierna kan säkert spöka med mensen, har för mig att det blev lite så för mig.

Jag väntar in ägglossning i dagarna, man ger ju inte upp helt. Officiell testdag i morgon, nästan som ett skämt! Blir graviditetstest och äl test i samma bägare :)

Då håller vi tummarna att du får ett mirakelplus imorgon :)

Sa de till dig att du kunde sluta med vagitorierna ifall det inte skulle bli något imorgon?

Ja, jag sa precis till min sambo att man gärna helst hoppas på en spontangraviditet denna ägglossning som kommer. För jag antar att jag inte kommer få börja med FET efter denna mensen? Denna eviga väntan....
  • Elfia
    Gosmos skrev 2015-04-05 11:21:29 följande:

Jag har inte haft några vagetorier denna gång eftersom jag gjorde FET, då får man tydligen efter kroppens eget progesteron. Ska dock bråka om det om jag får göra FET igen.

Sist hade jag bara så mycket lutinus att de tog slut samma dag jag fick mens, men har hört om folk som får köra vidare i månader, när de plussat.

Jag körde på med FET med en gång efter första ivfen, inga problem enligt dom. Nu funkade det inte för mig men det kan ju vara otur. Eftersom jag har sjukt snabba cykler nu så lyckades jag med två insättningar på 23 dagar. Och två nedrans menshelveten på 22 dagar. Börjar inse att snabba cykler är en del av problemet...

Å nej. Vad tråkigt. Hoppas på att det inte är det som ställer till det för dig. Vad säger de på din klinik då? Kan de inte ändra/lägga till något i "behandlingen" läser om kvinnor som får förutom progesteron, trombyl och andra preparat för att få ägget att fästa lättare? Jag har tänkt att ta upp det i maj med min BM och ställa lite frågor om det.
Svar på tråden IVF/ICSI februari 2015