IVF/ICSI februari 2015
Hoppas påskharen kommer med något fint åt dig i år :)
Nu blöder det här.
Dag 22. För tidigt för mens så kanske ett oerhört tidigt missfall. Eller vanlig jävla mens.
Är medveten om att det kan blöda när man är gravid men hur troligt är det? Inte särskilt.
Så oerhört besviken.
Nej missfall är det väl inte eftersom jag har helt vanlig mens, tidig för all del men jag har ingen anledning att tro att jag vore någon på miljonen som är gravid trots riklig mens fem dagar efter FET. Om stackarn hann fastna så åkte hen nog ut nu i alla fall. Om jag ringer kliniken säger dom att jag ska vänta till testdagen 6/4 och att inget är säkert förrän då, så jag besparar dom och mig det samtalet.
Så härligt att läsa att det finns hopp Gosmos! Håller fortsatt tummarna!
Jag vet inte hur ni känner det men det här med att försöka bli gravid kan göra en fullt fungerande harmonisk person mer än lovligt galen. Det är liksom fullt fokus på cykeln, hormonerna, små tecken och icketecken etc. Jag har aldrig känt mig så oengagerad på jobbet, i mitt hem eller i mina sociala relationer som de senaste två månaderna. Har mest känt mig som en labil knäppgök som väntar på att de dryyyga dagarna ska gå. Svårt att njuta av tillvaron i nuet.
Tjejer hur länge tar man sprutorna ? Innan äggklock?
Hur går det Elfia?
Nej Elfia! Jag tycker det borde gått bra för dig när det gick dåligt för mig! Vagetorierna kan säkert spöka med mensen, har för mig att det blev lite så för mig.
Jag väntar in ägglossning i dagarna, man ger ju inte upp helt. Officiell testdag i morgon, nästan som ett skämt! Blir graviditetstest och äl test i samma bägare :)
Jag har inte haft några vagetorier denna gång eftersom jag gjorde FET, då får man tydligen efter kroppens eget progesteron. Ska dock bråka om det om jag får göra FET igen.
Sist hade jag bara så mycket lutinus att de tog slut samma dag jag fick mens, men har hört om folk som får köra vidare i månader, när de plussat.
Jag körde på med FET med en gång efter första ivfen, inga problem enligt dom. Nu funkade det inte för mig men det kan ju vara otur. Eftersom jag har sjukt snabba cykler nu så lyckades jag med två insättningar på 23 dagar. Och två nedrans menshelveten på 22 dagar. Börjar inse att snabba cykler är en del av problemet...