• Elfia

IVF/ICSI februari 2015

89Madeleine skrev 2015-02-19 20:49:34 följande:
    Haha nej, man slutar nog aldrig vara orolig :P

Tack så mycket och detsamma!! <3
    Tack :) <3
  • Elfia
    V83 skrev 2015-02-19 19:50:57 följande:

Hej!

Gjorde insättning idag! Plockade ut sex ägg, varav tre befruktades. Bara ett dög dock, inget i frysen. Första ivf för mig, har funkat bra. Fick akupunktur innan insättning. Svårt att säga om det hjälper, men det var i af avslappnande. Har mycket känningar i magen nu. Gör ont faktiskt. Och så klart funderar jag på vad det kan betyda. Bra eller dåligt tro?

Hej! Vad kul. Grattis :) håller tummarna för dig nu att det går hela vägen :)) Fick du akupunktur någon dag innan insättning då? Var det något som ingick i din behandling? Jag har läst om många som testat det under tiden de gör behandlingar eller innan de börjar. Jag funderar också på det faktiskt. Det kan väl inte skada på något sätt?
  • Elfia
    Gosmos skrev 2015-02-19 18:26:54 följande:
    Det gick under omständigheterna bra. Insättning ska ju vara smärtfri och snabb men tyvärr är min lilla tapp liten, trång, hård och lite i fel vinkel efter en operation. Så läkaren fick inte in katetern och jag höll på att svimma av rädsla/smärta. Fick avbryta och inta lugnande. Läkaren utvidgade hålet. Sen fick det bättre. Alla andra steg med sprutor, utplock och en tidigare förlossning som gick kanon gjorde att jag var helt oförberedd på detta problem. Är ju liksom ingen känslig person.

Det embryo som sattes in var jättebra, de övriga tre ska växa till sig och om de gör det så fryses de på söndag. De hade förhoppningar om frysen men också om graviditet :)
    Fy vad tråkigt att du behövde genomgå den smärtan. Tur det är över då!

Och fasen vad kul med så bra resultat :) Jätteglad för din skull! Stort grattis och jag håller innerligt tummarna för alla er som går och ruvar nu.

Kram
  • Elfia
    V83 skrev 2015-02-20 12:40:38 följande:
    Tack!

Jag fick akupunktur i direkt anslutning till insättningen. 45 min innan. Det är något som man kan köpa till på den klinik i Danmark som jag går på. Det känns avslappnande, och det måste ju alla gånger vara bra.

Har du börjat med dina hormonsprutor? Det kommer att gå bra, helt övertygad om det. Men jag fattar nervositeten.
    Jaha, käckt! Jag ska ringa SU på måndag och prata med de på reproduktionskliniken om det här med akupunktur och se vad de säger och tycker. Behöver ändå prata med de om lite andra saker.

Mim behandling med hormonsprurorna startar om 2 veckor och jag har liksom inte hört från de ännu. Vet inte om jag har fått allt jag ska ha på recept som jag bara kan hämta ut osv. Dessutom känner jag att jag behöver träffa de igen för att få ännu en genomgång om hur jag ska ta de. Vi blev instängda i början av januari på det där första mötet så allt kändes överväldigat när de gick igenom allt där och då. Minns inte alls hur jag ska göra längre... Men det löser väl sig. Hoppas att det är som du skriver, att det går bra.
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-02-26 16:53:56 följande:

Tack så jättemycket allihopa!
    Det är dock så svåååårt att glädja sig när detta jäkla blod kommer...
    Suck... :(

Men tack! Ni är gulliga :D <3

Förstår att det måste vara väldigt jobbigt. Men jag håller med de andra. Försök att ta det då. Just nu är du faktiskt GRAVID :D Stort grattis ännu en gång. Wow!! :)
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-02-27 01:46:25 följande:

Nu blöder det som vanlig mens och mensvärken är här...

Ska ringa barnmorskan idag så fort dem öppnar :(

Tror tyvärr på tidigt missfall :(

Nej :( hoppas inte, hoppas du får behålla!

Vad sa barnmorskan?

*håller innerligt tummarna*
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-02-28 21:36:43 följande:
    Ja, det är ledsamt :(

Men det är bara att ta nya tag!

Har vi kommit så här långt så kan vi komma ännu längre <3

Kram
    Styrkekramar till dig <3
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-03-02 12:40:11 följande:
    Dem ska ringa upp mig 14.15.

Men så fruktansvärt ont jag haft och sånt störtblödande med klumpar och slem i flera dagar så vet jag att det är missfall :(
    Nej men din stackare :( så tråkiga nyheter :( jättekram till dig. Vad sa Bm?
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-03-02 16:02:30 följande:
    Att det med största sannolikhet är missfall.

Men jag ska vänta tills mensen är slut och ta ett nytt test.

Får göra FET efter nästa mens iallafall :)

Så det känns skönt :)

Kram
    Usch.

Vad skönt att du går vidare och tar nya tag nu då. Måste du invänta en mens emellan, eller kan du starta FET nästa mens direkt?

Kram på dig och hoppas allt går vägen hädanefter.
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-03-03 06:06:07 följande:
    Får göra FET direkt nästa mens :)

Tack <3

Kram
    Ja men det var ju positiva nyheter :) Du slipper sprutorna och gör bara en återföring. Men då är denna ägglossning som kommer nu som du väntar in väl?

Hur mår din kropp efter detta? Jag har tänkt lite på det faktiskt, om det inte blir något hur reagerar kroppen efteråt? Jag som har regelbunden mens och vet när jag har min ägglossning nu. Hur blir det sedan? Återgår den till normalläge då?
Svar på tråden IVF/ICSI februari 2015