• 89Madeleine

IVF/ICSI februari 2015

Gosmos skrev 2015-02-27 15:54:16 följande:
    Lider verkligen med dig.

Vi andra kan ju lära oss att ha is i magen till testdagen. Det är ju oerhört smärtsamt att se plusset om man sen ska förlora det. Usch. Stor kram och håller tummarna för dig!
    Ja testa inte innan :(

Dock så kommer mitt nog visa starkt plus ändå på söndag då HCG är kvar i kroppen :/

Kram
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-02-27 20:51:39 följande:
    Nej :( hoppas inte, hoppas du får behålla!

Vad sa barnmorskan?

*håller innerligt tummarna*
    Att det låter som missfall :(

Ska ringa tillbaka på måndag.

Kram
  • 89Madeleine
    V83 skrev 2015-02-28 21:26:07 följande:

Måste kännas knäckande. Tycker synd om dig och håller tummarna!

Ja, det är ledsamt :(

Men det är bara att ta nya tag!

Har vi kommit så här långt så kan vi komma ännu längre <3

Kram
  • 89Madeleine
    Filli89 skrev 2015-03-02 12:13:50 följande:
    Hur gick det idag? Gick du till Gyn eller var det säkert att det var missfall ?
    Dem ska ringa upp mig 14.15.

Men så fruktansvärt ont jag haft och sånt störtblödande med klumpar och slem i flera dagar så vet jag att det är missfall :(
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-03-02 15:50:27 följande:
    Nej men din stackare :( så tråkiga nyheter :( jättekram till dig. Vad sa Bm?
    Att det med största sannolikhet är missfall.

Men jag ska vänta tills mensen är slut och ta ett nytt test.

Får göra FET efter nästa mens iallafall :)

Så det känns skönt :)

Kram
  • 89Madeleine
    V83 skrev 2015-03-02 22:03:38 följande:

Verkligen tråkigt 89Madeleine. Du verkar ta det "bra". Håller fortsatt tummarna för dig!

Hur går det för Gosmos? Ska du också testa dig på torsdag?

Filli89 - ja, verkligen bra att de är så noga.

Ja, det är tråkigt. Jag var jätteledsen i början, men man måste inse att man har fler försök. Det går fler tåg liksom :)

Dessutom är missfall väldigt vanligt enligt bm.

Nu är vi igång igen snart!
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-03-03 00:08:11 följande:
    Usch.

Vad skönt att du går vidare och tar nya tag nu då. Måste du invänta en mens emellan, eller kan du starta FET nästa mens direkt?

Kram på dig och hoppas allt går vägen hädanefter.
    Får göra FET direkt nästa mens :)

Tack <3

Kram
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-03-04 12:12:00 följande:
    Ja men det var ju positiva nyheter :) Du slipper sprutorna och gör bara en återföring. Men då är denna ägglossning som kommer nu som du väntar in väl?

Hur mår din kropp efter detta? Jag har tänkt lite på det faktiskt, om det inte blir något hur reagerar kroppen efteråt? Jag som har regelbunden mens och vet när jag har min ägglossning nu. Hur blir det sedan? Återgår den till normalläge då?
    Ja sååå skönt att slippa sprutorna :)

Den som kommer efter nästa mens :)

Själva kroppen har faktiskt inte tagit så mycket stryk, det är bara efter missfallet som den mått tokigt... Svimfärdig, yr, ont.

Jag tror att det ska återgå till normalläge :)
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-03-15 16:40:45 följande:

Var på vårt första ultraljud vid 12 idag och gu så skönt det var att komma in en söndag på SU/Ivf avdelningen, inte massa människor i väntrummet. Jag fick en sittplats wohoo haha.

Såg bra på VUL, jag var inte på väg att bli överstimulerad utav sprutorna som jag trodde. En blåsa låg på 16 mm så den såg fin ut men de andra skulle växa till sig några dagar till. Jag ska ta sprutorna tom tis sedan är det VUL på onsdag morgon igen och då får vi reda på lite mer. Men BM sa att det med största sannolikhet blir så att de ordinerar Ovitrellsprutan på onsdag kväll och att vi då får åka in på äggplock på fredag :)

Snälla håll tummarna för att de får en massa fina ägg samt bra spermier så att de kan göra en lyckad ICSI. Jag känner att jag mått så dåligt av sprutorna och känt av en konstant smärta i nedre delen av magen att det inte har varit så behagligt direkt :( Plus att man gått på reserven de sista dagarna att man varit helt borta, usch!! Vill, hoppas och önskar mer än allt annat att äggen befruktas och att vi får tillbaka ett guldägg som resulterar i en graviditet som stannar i magen. Hoppas, hoppas!!!!!

Hur går det för er andra?

Åh jag håller verkligen verkligen tummarna för dig! Hoppas att du får många fina och befruktade ägg!

Själv väntar jag på mensen så att jag får göra FET :D längtar!!

Kram
  • 89Madeleine

Bara för att man går och väntar på att mensen ska komma för att kunna göra en FET så kommer den inte :( Den skulle kommit igår, men har fortfarande inte dykt upp :( Varenda jäkla månad annars har den varit som en klocka eller till och med kommit en dag tidigare än beräknat, men nej, nu ska den bråka...
    Hoppas det inte dröjer länge till :( Orkar inte vänta... Suck!
    Otålig :P

• 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-03-25 20:36:51 följande:
    Så typiskt!!

Hoppas den kommer väldigt snart så du kan starta igång med ditt FET. Blir det ostimulerat FET?
    Ja jag börjar bli väldigt otålig :P

Ja, det blir ostimulerat FET :)
  • 89Madeleine
    Gosmos skrev 2015-03-26 12:44:20 följande:

Nu blöder det här.

Dag 22. För tidigt för mens så kanske ett oerhört tidigt missfall. Eller vanlig jävla mens.

Är medveten om att det kan blöda när man är gravid men hur troligt är det? Inte särskilt.

Så oerhört besviken.

Usch vad tråkigt :(

Blöder du fortfarande? :(

Kram
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-03-29 16:37:17 följande:
    Hur går det för dig Madeleine? Har du fått kommit igång med FET ännu? :)
    Mensen kom idag sådär nästan en vecka sen :P Så imorgon ska jag ringa kliniken och sen är det bara att börja testa med ägglossningsstickor :)

Hur går det för dig med ruvandet? :)

Vilken dag är du inne på?

Kram
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-03-29 17:37:33 följande:
    Vad gott för dig att du får komma igång! Kan det vara vaggisarna som försenar mensen tro?

Rv 7 idag, testdag om en vecka men troligtvis så testar jag en dag före pga att jag jobbar natt på td och känner att jag behöver vara hemma den dagen ifall det blir negativa besked. Men jag lever på hoppet tills dess och är förvånansvärt lugnare än jag trodde. Klart man längtar dock. Vill ju inget annat hellre än att få det efterlängtade plusset samt att pyret ska stanna i minst 36 v :)

Lycka till. Håller tummarna för att det ska gå vägen denna gång :)

Kram
    Nej det är nog missfallet som gjorde att mensen blev så sen denna månad.

Men det är så skönt att få sätta igång nu igen :)

Vad spännande!

Ja, nu håller vi tummar och tår att pyret fastnar! :)

Kram
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-03-29 17:45:10 följande:
    Föresten, vad hade du för symptom runt denna tiden sist? Och runt testdag?

Det ända jag har är STORA tuttar och ömma. Det har jag haft sedan behandlingen med sprutorna. Ömheten är inte lika hemsk som innan dock. Sedan kan jag känna en lindrig mensvärk när jag vaknar på morgonen. Men så fort jag reser mig försvinner den. Annars känner jag absolut ingenting. Precis som vanligt. Svettas lite mer och har gått upp vikt lite pga ökad aptit men så har jag i perioder så det ser jag inte som något symptom.

Vet ej ifall det är bra eller dåligt att knappt ha några symptom. Men som sagt jag är optimistisk tills motsatsen bevisad :)
    Dina symptom låter jätte positivt :)

Jag kände typ samma och jag var gravid :)

Dock slutade det ju i missfall, men det är en annan femma.

Jag fick också väldigt ont i huvudet till och från....

Jag tycker att du ska vara optimistisk! :)

Kram
Svar på tråden IVF/ICSI februari 2015