• 89Madeleine

IVF/ICSI februari 2015

Elfia skrev 2015-02-14 13:21:00 följande:
    Svullen i magen säger du. Blev du överstimulerad då? Eller är det rätt vanligt att man kan bli lite svullen? (tänker på sådär svullen som man kan bli när man har fått sin mens)

Kram
    Man blir mer svullen än mens tyvärr. Det är jättevanligt att gå upp några kilo. Jag gick upp 3 kg :/

Men blev inte överstimulerad.

Dock såg det ut som att man redan var gravid haha. Det är för att man sprutar in så mycket hormoner gissar jag...
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-02-18 01:12:09 följande:
    Ja, det kanske är som du skriver. Får väl vänta och se hur jag reagerar. Nu längtar jag mest för att få starta igång det hela så jag har minsann ingen tid längre med att oroa mig (så som jag gjort en del hittills). Kommer väl sedan igen hehe. Skulle helst vilja spola fram tiden och vara där du är, en ruvare :)

Hur mår du? Hur känns det? :) Är det två veckor efter sista ägglossningsprutan man ska vänta innan man får lov att testa? *håller tummarna stenhårt för din skull*

Kram
    Man vill så gärna bli en ruvare, men när man väl är det så är det såååå nervöst och dagarna går så sakta :/

Jag mår helt vanligt och hoppas att det inte är dåligt :(

Är på ruvardag 6 nu...

10 dagar efter tror jag :)

Men jag skulle nog inte våga testa förrns kanske dagen innan testdagen.

För min testdag är på en söndag. Skulle gärna vilja testa på lördagen :)

Tack!!

Kram
  • 89Madeleine
    Gosmos skrev 2015-02-19 11:01:16 följande:

I tisdags plockades sju ägg! Det är mer än dubbelt så många som vi hoppades på. Alla lyckades icsi:as men det var fyra som började dela på sig. Nu är vi i bilen på väg till CvL och insättning. TÄNK om det till och med blir infrysning!

Hoppas ni andra mår bra!

Åh vad spännande!!

Lycka till nu och hör gärna av dig efter insättningen! :D

Kram
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-02-19 16:08:47 följande:
    Åh,spännande! :D :D Jag kan tänka mig att det är nervöst. Man är väl aldrig lugn egentligen. Kommer nog att sluta vara nervös först när barnet är fött haha om ens då. 

Du får gärna höra av dig efter du testat, håller verkligen tummar och tår!! {#emotions_dlg.flower}
    Haha nej, man slutar nog aldrig vara orolig :P

Tack så mycket och detsamma!! <3
  • 89Madeleine

Ruvardag 13 nu och igår kväll kom det 2 små bloddroppar och idag kommer det bruna flytningar...

Nu är det väl kört :(

• 89Madeleine
    Filli89 skrev 2015-02-26 15:56:23 följande:
    GRATTTTIIIIIS, vilken lycka.. Ååh är så genuint glad för din skull!! önska oss alla här inne detsamma!!! Woooop woooop du kommer nog bli en underbar förälder, så som man kämpat betyder det extra mycket att få just den rollen!! Njut av din graviditet!!! GRATTIIIS ännu en gång!!
    Tack så jättemycket!! :D
    Jag är jätteglad, men det droppar små ljusröda bloddroppar i mina trosskydd (ursäkta snuskinfon) och det oroar mig... Det kan ju vara helt normalt, men kan också vara början till missfall... :(

Kram
  • 89Madeleine

Nu blöder det som vanlig mens och mensvärken är här...

Ska ringa barnmorskan idag så fort dem öppnar :(

Tror tyvärr på tidigt missfall :(

• 89Madeleine
    Filli89 skrev 2015-02-27 09:33:34 följande:
    Men åååh vad tråkigt, hoppas du får behålla, men har man ont är risken stor att man kan förlora annars så är ju blödning helt normal för många, men blödning och smärta i kombination är inte bra.. Ååh jag hoppas så innerligt för dig vad tråkigt. Verkligen. Vi hoppas på en solskenshistoria!!
    Jätte tråkigt :(

Pratade med barnmorskan och ska avvakta tills min testdag på söndag och sen ringa tillbaka på måndag...

Men det låter som ett missfall :(
Svar på tråden IVF/ICSI februari 2015