Molly1 skrev 2015-02-07 09:44:20 följande:
Heja finskatjejen! Min syster gjorde också en variant av sova-hela-natten och det fanns ingen barnmisshandel whatsoever inblandat. Hela familjen, inklusive barnet, mådde bättre sen. Jag skulle kunna gå in på detaljer men det är ingen mening, det är bara arga kvinnor som redan bestämt sig som går in på en sådan här rubrik. De har antagligen inte ens läst boken. Sen att författaren verkar ha otaliga personliga problem, det är ju en annan sak... Live and let live people!
Nu pratar du som Anna Wahlgren även om vuxna. Hon avfärdar bebisarna som "arga" och rättfärdigar därmed att man ska låta dem ligga och gråta. Och du avfärdar alla som är emot AW's metod på exakt samma sätt: "Det är bara arga kvinnor". Ser du det skrattretande i det? Nej, sannolikt inte...
Den som vet något som bebisar och deras utvecklingsfaser och psykologi inser ganska omgående att sova-hela-natten-kuren är en vidrig och oempatisk metod. Vet man inte något om bebisar, och dessutom har en empatistörning, så kanske man kan luras att tro att den är okej, som din syster.
Och du...jag har läst både Barnaboken och jag har läst noggrant om SHN.