Flickan och kråkan skrev 2015-02-07 08:46:37 följande:
Ingen där omsomning och insomning går till som du beskriver kommer på tanken att använda någon sömnmetod överhuvudtaget. Barn som utsatts för cio-metoder som aw och 5mm somnar vanligtvis efter genomförd metod. Det är ju inte DET någon ifrågasätter utan vad man utsätter barnet under "kuren". Läs och begrunda vad som skrivs och sägs på aw:s forum. Du kan inte mena att det finns något sunt i de!?
Ja, det var så jag menade med "på vägen har barnet fått utstå misshandel". - Dvs under, som du skriver, "kuren".
Jag vet också att dessa metoder fungerar, men de är ju helt HORRIBLA tillvägagångssätt mot en primitiv varelse som inte är införstådd med "egen tid för föräldrarna". Det primitiva barnets hjärna fungerar som så att skriker man så ska någon komma och rädda en. Givetvis är det då psykiskt misshandel att ignorera sitt barns skrik och bara tala med barnet utan att röra det.
Alltså ju mer jag skriver, desto mer frustrerad blir jag över att det faktiskt finns föräldrar som på fullaste allvar tror att detta är bra och riktigt!? :O