graviditetspeng
Ni som blivit nekade, någon ide att överklaga? Har blivit nekad, o funderar på att skita i att överklaga. Är sjukskriven just nu.
Ni som blivit nekade, någon ide att överklaga? Har blivit nekad, o funderar på att skita i att överklaga. Är sjukskriven just nu.
Jag ska själv söka snart, men vet inte riktigt hur det går till faktiskt.
Jag måste ha ett intyg ifrån läkare att mitt jobb är tungt nog för att få ersättning.
Har man det borde man väll inte bli nekad?
Varför blev du nekad?
Jag ska själv söka snart, men vet inte riktigt hur det går till faktiskt.
Jag måste ha ett intyg ifrån läkare att mitt jobb är tungt nog för att få ersättning.
Har man det borde man väll inte bli nekad?
Varför blev du nekad?
Varför sökte du? Det finns ju lite olika svårigheter
Trånga utrymmen, tunga lyft, kemikalier, och om man utsätts för risk för våld till exempel.
Jag sökte för tunga lyft, begränsad möjlighet att vila, och att jag står /går hela dagarna. Min chef fyllde i sitt papper, bekräftade mina arbetsuppgifter och att jag inte kunde omplaceras.
Jag beskrev min arbetsdag väldigt utförligt på ett separat papper.
Fick godkänt full graviditetspenning från BF -60.
Tänk på att sjukskrivning alltid "går före" graviditetspenning (GP) hos FK. Det innebär att även om du skulle bli beviljad GP och det direkt därefter visade sig att det finns grund för att sjukskriva dig så skulle GP avskrivas på en gång. Sjukskrivning väger alltid tyngre i FK's uppfattning, om man säger så.
Med andra ord: eftersom du redan är sjukskriven (och med stor sannolikhet kommer fortsätta vara det) så skulle du ändå aldrig få GP.