problem med amning, börja med ersättning?!
Hej jag är i en jobbig situation där jag velar om jag ska sluta amma och börja med ersättning. Vill gärna ha åsikter från folk som kört med ersättning, fördelar/nackdelar.
Våran lilla flicka är bara två veckor. Hon har ammat hittills men mina bröstvårtor är totalt söndertrasade och jag har så jäkla ont. ????
Har dessutom haft mjölkstockning i båda brösten. Det ena blev inflammerat hela bröstet och jag låg mer eller mindre däckad i feberfrossa i 5 dagar. Det ena bröstet har inte fått igång mjölkproduktionen igen trots att mjölkstockningen är borta sedan 6 dagar. Var på bvc idag och hon hade gått ner 100g nu sen förra vägningen. ????
Jag börjar ha lite svårt att se varför jag håller på och krånglar med det här. Det tar all min energi, jag orkar inte ens njuta av henne som jag vill. ????
Hon på bvc la ingen värdering i att jag känner som jag gör utan sa att det är helt ok att känna som jag känner och att det är upp till mig om jag vill sluta amma.
Men om jag vill få det att funka med amningen, eftersom ett bröst inte har nån produktion direkt, så måste jag intensivamma varannan timme.
Är det värt att lida ett tag för att få det att funka? (Det är verkligen ångestladdat nu när jag märker att hon börjar bli hungrig)
Är det smidigt med ersättning eller är det bara bökigt? Blir man låst?
Väldigt tacksam för feedback från er med erfarenhet.