Resa utomlands
Mitt barns pappa har skrivit på passansökan men vägrar konsekvent att ge tillåtelse för att vi ska få resa utomlands med barnet så passet är helt värdelöst. Finns det något man kan göra?
Mitt barns pappa har skrivit på passansökan men vägrar konsekvent att ge tillåtelse för att vi ska få resa utomlands med barnet så passet är helt värdelöst. Finns det något man kan göra?
Det var inte en veckas resa till Cypern det handlade om utan en 3 veckors resa till Asien. Det finns ingen risk för bortförande eftersom jag är svensk och resan är trygg eftersom det är gruppresa med ett väl etablerat bolag.
Även om resan är lång var meningen att resan skulle ligga under vår sommarsemester och vi har båda två haft tre veckor sammanhängande, så det skulle inte inkräkta på "hans" tid.
Problemet är att jag i höstas nekade pappan att resa, till sitt hemland, i Västafrika, under pågående Ebola-epidemi. Jag antar att det är därför han säger nej nu. Och jag är rädd att om jag inte sköter detta snyggt finns det risk att han tar barnet till sitt hemland.
Familjerätten låter som en bra idé.