Hjälp! Orkar inte mer snart ..
Så känns det just nu i alla fall .. Vill helst inte att någon kommer med pekpinnar utan vill mest att någon ska ge mig tips/råd .. Känns som att jag och mitt barn har fastnat i en ond cirkel där vi inte gör annat än att bråka dagarna in och dagarna ut .. Hatar att behöva bråka med min son men han lyssnar ju inte för 5 öre! Har försökt med ALLT, har försökt att prata lugnt och sansat, ha ögonkontakt med honom och så, har försökt låta bestämd och visa att jag menar allvar men inget hjälper så det slutar alltid med att jag skriker och gapar och bryter ihop för att hindra mig från att göra något väldigt dumt .. Oftast hotar jag också med att jag ska gå här ifrån eller vakten kommer att ta dig, om han t.ex beter sig illa när vi går och handlar och sådär .. Känner mig hemsk och vet inte vad jag ska göra, isolerar mig bara för jag inte orkar gå ut med honom för det händer att han springer ifrån mig, hemma är han överallt och ingenstans, stökar ner trots att jag säger att han får ta några leksaker i taget och sen lämna tillbaka det han inte leker med längre .. Men allt han gör är att skratta mig rakt upp i ansiktet hela tiden och göra precis tvärtemot vad jag säger .. Blir så ledsen och känner mig som en värdelös mamma, vart gick allt så fel? Vad hände med min väluppfostrade lilla ängel till son? Det var inte såhär livet skulle bli .. Kan det ha med att göra att jag har tvångstankar/tvångshandlingar samt får återkommande depressioner? :( Känns som att han testar mig hela tiden och jag är så skör att jag inte kan hantera det, antingen blir jag förbannad och/eller så lägger jag mig i sängen och bara gråter men då trotsar han ju bara ännu mer för att han vill ha min uppmärksamhet men när jag väl ger den så är inte det gott nog, snälla hjälp mig att komma ur den här cirkeln, hur ska jag börja?!