• sandishhh

IVF 2015 Malmö

malinostrom skrev 2015-03-20 16:24:05 följande:
    Jag är extremt nojig. Tror jag gjort 10 graviditetstest de senaste dagarna och alla visar positivt. Jag hade ju en liten blödning i måndags som sedan avtog på kvällen och jag har inte haft fler under veckan. På morgonen i onsdags tog jag ett vanligt graviditetstest och ett digitalt. När det vanliga visade ett väldigt svagt plus och det digitala fortfarande visade gravid 1-2 fick jag lite panik och tänkte att nu är det kört. Jag gjorde nya test på eftermiddagen och då var strecken starkare plus att det digitala visade gravid 2-3. Troligen har jag högre koncentration hcg på eftermiddagen än på morgonen. Efter detta lugnade jag ner mig något dock blev det kortvarigt och tog ett test i morse som var starkare än det jag tog i onsdags både det på morgonen och eftermiddagen. Jag tycker det är jättejobbigt och längtar tills jag varit på vul.

Symptom har jag väl inga direkt mer än fortsatt känsliga bröstvårtor, lite ont i tandköttet och gasig i magen smile1.gif
    Försök att skippa testen och bara njut, blir inte bra att stressa upp dig även om det är sjukt svårt :) du är gravid ;) när skulle du på vul?
  • sandishhh
    Coocoo skrev 2015-03-20 17:39:09 följande:
    Inte lätt att slappna av :-/ jag har stressat som tusan idag och man är orolig att det ska påverka :-/
    Usch känner igen det, stressade och var igång alldeles för mycket sist, har avbokat allt jobb tills tisdag denna gång, fördelen att ha eget företag ;) nu tar Viveka och njuter, deal?? :)
  • sandishhh
    MålaMittHjärta skrev 2015-03-20 20:40:05 följande:

Hej jag hoppar in här :)

Jag/vi ska börja med ivf/icsi i slutet av nästa vecka nån gång :) 
    Vi gör vårt försök på  ivf nordic, lite läskigt med ny klinik men fick ett bra bemötande när vi var där på läkarbesök i början på mars. 

Mamma till världens sötaste Elvis
    Välkommen och lycka till :)
  • sandishhh

Vi hade ju 15 mil enkelväg så jag bokade inte in något jobb vid tiderna :) annars är set bara vid äggplock som de andra nämt :) jag har valt att vara ledig några dagar nu efter dem satte in det för jag vet jag stressar mycket och det gjorde jag sist så nu sa mannen jag var tvungen att ta det lugnt ;)

• sandishhh
    malmö83 skrev 2015-03-21 09:29:38 följande:

Jag ska gå privat. Hur snabbt efter läk besök kunde ni komma igång med ivf?

Varför privat om man får fråga :)
  • sandishhh
    Coocoo skrev 2015-03-22 20:01:41 följande:
    Jag har crinone.. gelen blir som tjocka torra klumpar efter ett dygn. Inte så mysigt att pilla ut :-/. Å andra sidan tar jag det bara en gång om dagen och det rinner inte....
    Tar också bara en gång in dagen helt ok ön så länge dock :) är det någon som vet när ägget fäster?
  • sandishhh

Någon som kännt av molande värk stickningar vid tiden när ägget borde fästa? Malin?

• sandishhh
    Coocoo skrev 2015-03-23 14:47:54 följande:

Jag har börjat känna mensvärk. Känner mig orolig smile4.gif

Läst det tydligen är väldigt vanligt att känna lite värk bär ägget ska fästa, så ci hoppas det inte är mens på g.. När har du bim?
Svar på tråden IVF 2015 Malmö