• malinostrom

IVF 2015 Malmö

Nu har jag varit på vul och de har växt. De största är nu 19 mm och det blir äggplock på måndag

• malinostrom
    Coocoo skrev 2015-03-03 22:07:46 följande:

Hur har det gått Malin?

Jag går på sprutor nu och har första ultraljudet på fredag. 

Jag har tidigare tagit perogtime 9 ggr utan att lyckats bli gravid. De har aldrig kollat om det är stopp i äggledarna. Om det visar sig att det är stopp. Hur ska läkare då göra äggplock? Om det är stopp borde väl äggen inte kunna ta sig till livmodern? Aaa så mycket funderingar!

Nu ruvar jag på ett litet ägg och ber till Gud att det fäster.

Var inne och plockade ägg i måndags. Fick ut 5 fina ägg varav 4 blev befruktade. Fick idag insatt ett ägg. Tyvärr höll inte de andra tre lika hög kvalitet så de skulle inte överleva en nedfrysning.

Som någon annan skrev så påverkar inte ett stopp i äggledarna då äggen plockas ut genom att men sticker en "nål" genom slidväggen in till äggstockarna. Innan dess får du en lokalbedövning och du kan få lugnande om du vill. Det känns lite men det är inte så farligt.
  • malinostrom
    sandishhh skrev 2015-03-07 00:40:10 följande:
    Började med gonal igår :) ultraljud på onsdag :)
    Spännande

Här går dagarna segt. Är inne på ruvardag 3.
  • malinostrom

Jag tror jag håller på att bli galen. Känner mig febrig, trött trots att jag sovit 9h i natt och humöret ska vi inte ens tala om. Idag har jag hunnit vara glad, förbannad och gråtit floder. Vet inte om allt beror på lutinus. Sen har jag ett extremt sug efter blåbärskakor. Förstår mig inte på min kropp.

• malinostrom
    sandishhh skrev 2015-03-09 18:49:37 följande:
    Ja man vet ju inte om det är för mensen ska komma, hormonerna eller graviditet, hoppas dock på det sista ;)
    Idag har jag haft molande värk i magen från och till. Vet inte om mensen är på g. Om detta hade varit en vanlig cykel hade jag haft BIM imorgon.
  • malinostrom
    malinostrom skrev 2015-03-10 11:05:14 följande:
    Idag har jag haft molande värk i magen från och till. Vet inte om mensen är på g. Om detta hade varit en vanlig cykel hade jag haft BIM imorgon.
    Ber om ursäkt för äckelpost

Verkar som att mensen är på väg. Har fortsatt ont i magen och har börjat få bruna flytningar. Jag har inte tagit något graviditetstest så än finns det hopp även om det börjar sina.
  • malinostrom
    Nifesoj skrev 2015-03-11 12:18:36 följande:

Hej! Jag hoppar in här ;)

Jag har gjort min första ivf och är nu på ruvardag 3. Är så nervös och spänd och dagarna går så sjukt låååångsamt! Har fått testdag den 25/3 så är låååång tid kvar. Hur klarar ni denna väntan under ruvartiden?

Välkommen

Ruvartiden är olidlig. Jag försöker hålla mig sysselsatt med jobb. Det funkar sådär då man blir lika stressad varje gång man ska gå på toaletten.
  • malinostrom
    sandishhh skrev 2015-03-11 10:01:46 följande:
    Det kan också vara nu ägget fäster kan göra lite ont och komma en blödning :)
    Jag hoppas det. Flytningarna har minskat något. Jag tycker att om det skulle vara mensen borde de öka och ändra färg. Min mensvärk är inte sig lik heller då de i normala fall håller i sig tills att jag tar alvedon. Nu är det mer som magen krampar under ett par minuter och sedan försvinner i flera timmar. Tror jag håller på att bli galen
  • malinostrom
    Coocoo skrev 2015-03-11 14:15:26 följande:

Jag har äggplock på måndag. Mina ägg mognar så sakta. Otålig! :-/

Mina ägg mognade också långsamt gjorde fem vul totalt innan äggplock.
  • malinostrom

Tredje dagen med en brunrosa flytning som avtar uppåt dagen. Jag förstår ingenting. Är det mens eller? Jag har ju för mig efter att ha läst i mina papper att mensen vid en ivf kan vara kraftigare än vanligt.

Svar på tråden IVF 2015 Malmö