IVF 2015 Malmö
Jag och min man började i jan men fick mensen häromdagen, har dock festdag på onsdag så ska ringa in då. Så blir försök 2 i mars :) vi går också i Malmö
Jag och min man började i jan men fick mensen häromdagen, har dock festdag på onsdag så ska ringa in då. Så blir försök 2 i mars :) vi går också i Malmö
Inget fel på mig, min man har bra spermier, friska och starka men får ingen utlösning så därav att vi får göra ivf. glömde säga vi går på rmc i Malmö. Men den privata kliniken tyckte inte du behövde gå ner?
Jag fick en liten chock när jag såg vad alla mediciner skulle kosta. Men sen gick mitt högkostnadsskydd in, så behövde bara betala 2.000 för allt. Annars skulle det kosta 4.000 tror jag. Jag tog gonal-f och sen orgalutran (?) och sen själva sprutan man tar 35 timmar innan äggplock, och sen crinone efteråt.
Vi fick tyvärr inga ägg till frysen, så bara att börja om från början. Men jag hoppas dem kommer öka hormonerna eller alt kanske byta till någon annan hormonspruta som ger mer effekt. Hade ju vart skönt att kunna få mera ägg samt ägg till frysen ;) Dem tog bara ut 6 ägg nämligen.
Vi har köpt ett 3-pack på Nordic IVF Center. Skulle man lyckas på första eller andra försöket så är de andra förbrukade tyvärr. Där tar de 4000:- för att frysa in och förvara i 5 år. Ett frysförsök kostar sen 11000:- tror jag. De ska höja priserna nästa månad. Lyckas man inte under ett 3-pack men får till frysen så drar de ett halvt försök.
Intressant att jämföra! :)
Vi har köpt ett 3-pack på Nordic IVF Center. Skulle man lyckas på första eller andra försöket så är de andra förbrukade tyvärr. Där tar de 4000:- för att frysa in och förvara i 5 år. Ett frysförsök kostar sen 11000:- tror jag. De ska höja priserna nästa månad. Lyckas man inte under ett 3-pack men får till frysen så drar de ett halvt försök.
Intressant att jämföra! :)