Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Vem vill du se som partiledare i KD?

Lars Andaktusson har ju ett passande namn...

Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • Rataxes
    Flash Gordon skrev 2015-02-27 07:13:00 följande:
    Det som är förändrat sedan tidigare är att nu har vi en massa moderater som inte längre är hemma i Nya Moderaterna, som ju gått och blivit liberala. De också.

Samma gäller också för en hel del kristdemokrater om KD fortsätter sin allmänna Allians-liberala linje.

Det är dessa väljare vi talar om. Vilka ska de rösta på i nästa val?

Det behövs ett konservativt part för de som hittills inte röstat på SD.
    Jag känner några moderater av den "gamla" stammen, dvs Bohman/Bildt moderater som de senaste åren gått över till SD... Varför? har jag frågat dem, de är ju mer vänster än Moderaterna...
    Pst - vatten är ett av de E-numren // Fantastisk kännedom om livsmedel...
  • Rataxes
    Sensitiveguy skrev 2015-02-27 14:07:09 följande:
    De tyckte antagligen att de konservativa värdefrågorna i SD vägde tyngre än de nyliberala ekonomiska frågorna i M.
    Nu är ju Moderaterna inte särskilt liberala, iallafall inte enligt min tolkning av liberalism, dvs den klassiskt liberala. Alla partier verkar ju numera tävla om socialliberala mittenväljare, det blir mindre och mindre skillnad mellan de olika partierna. De enda som sticker ut är SD och i viss mån V. Inget av dessa har något som lockar mig...

Åter till KD. För att locka konservativa väljare borde de hitta någon som verkligen är konservativ, både inom familjefrågor, som kan locka kristna väljare, (även andra religiösa väljare, som ju i princip har liknande familjevärderingar och syn på sexualitet) och andra traditionellt borgerliga frågor som företagande, LAS m.m.

Pst - vatten är ett av de E-numren // Fantastisk kännedom om livsmedel...
Svar på tråden Vem vill du se som partiledare i KD?