Inlägg från: Anonym (Therese) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Therese)

Belöningssystem

Jag tror att ditt ex gör det väldigt lätt för sig genom att betala barnen för att göra sånt som är självklart. Små barn som håller på att lära sig rutiner osv, behöver hjälp. De kommer trotsa ibland, vara trötta ibland och antagligen behöva påminnas både en och fem gånger, men det är så det är!!
    Mina barn är 7 och 9 och de börjar fatta mer och mer att familjelivet och vardagen handlar om teamwork. Att om vi alla hjälps åt får vi sedan mer tid att leka eller göra något kul. Men i början kunde de också säga "vad får jag för det" om jag bad dem plocka ur diskmaskinen. Det är ändå också sånt som hör till och det är föräldrarnas uppgift att förklara vikten av att hjälpas åt.

Sen kan reglerna se ut olika hos olika föräldrar, så är det väl för de flesta skulle jag tro. Där är det bra om ni kan vara överens om grundläggande saker i uppfostran som att tex. tvätta händerna före maten. Alltså såna basic saker. Men i detalj kan du inte styra vad han kör för metoder när du inte är i närheten och han kan inte styra dig heller. Och det får man leva med så länge inte någon av er gör något som är direkt skadligt.

Svar på tråden Belöningssystem